
بیش از یک قرن است که وعده خودروی پرنده ما را اذیت میکند.
اما علیرغم تلاشهای متعدد شرکتهای کوچک و بزرگ، هیچکس نتوانسته است.
اما به نظر می رسد AeroMobil مستقر در اسلواکی اولین کسی باشد که در واقع یک وسیله نقلیه را هم در جاده و هم در هوا با AM 4.0 قرار می دهد.
بله درست است. AeroMobil AM 4.0 مانند یک ماشین در جاده حرکت می کند و پس از رسیدن به فرودگاه بال های خود را باز می کند و پرواز می کند.
با سابقه ای که به سال 1990 باز می گردد، AeroMobil برای چندین دهه بر روی یک خودروی پرنده کار کرده است.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مونتاژ AM 4.0 تولیدی در اواخر سال جاری برای تحویل در سال 2023 آغاز می شود.
تا حدی به لطف این محصول با دو سال تاخیر. پاندمی.

خودروی پرنده AM 4.0 یا به عبارت بهتر یک هواپیمای جاده ای، بیشتر هواپیمای است که می تواند در جاده حرکت کند تا ماشینی که پرواز می کند.
تنها با دو صندلی و فضای چمدان کافی برای یک کوله پشتی و یک کیف لپ تاپ، جایگزین SUV شما نخواهد شد.
مقامات AeroMobil آن را به عنوان یک اسباببازی افراد ثروتمند توصیف میکنند.
مدل بعدی، AM Next چهار صندلی، برای عملیات تجاری در نظر گرفته شده است.
همه چیزهایی که برای تبدیل AM 4.0 از خودرو به هواپیما لازم است با زدن سوئیچ در سه دقیقه اتفاق می افتد.
بالها به سمت جلو حرکت میکنند، سپر عقب به سمت پایین حرکت میکند تا بخشی از سطح بالابر شود و تیغههای ملخ بهطور عمودی متمایل میشوند.
گرافیک روی پانل ابزار دیجیتال از ماشین به نمایشگرهای هوانوردی تغییر میکند، در حالی که کنترلها از ماشینی به هواپیما دیگر تغییر میکنند.
(بهجای چرخها، پروانه، فلپها، ایلرون و سکان درگیر میشوند).
پس از برخاستن، چرخها (اکنون ارابه فرود) تا آنجا که ممکن است به سمت بدنه بالا میروند تا نیروی پسا کاهش یابد.

یک ماشین هواپیمای هیبریدی به پیشرانه هیبریدی نیاز دارد.
یک موتور H-4 توربوشارژ وسط نصب شده، ملخ را مستقیماً از طریق یک گیربکس نامشخص به حرکت در می آورد.
یک کلاچ پروانه را در حالت ماشین جدا می کند و یک سیستم هیبریدی کنترل می شود و یک موتور الکتریکی بین چرخ های جلو را به حرکت در می آورد.
AeroMobil نمی گوید موتور را از کجا تهیه کرده است، اما نمونه اولیه AM 3.0 از موتور سوبارو استفاده می کرد .
نمودارهای بریده شده در بروشور AM 4.0 موتوری را نشان می دهد که دقیقاً شبیه موتور سوبارو FA است.
با این حال، نمایندگان AeroMobil به ما می گویند که این شرکت در حال مذاکره با یک خودروساز بزرگ اروپایی است که به معنای پورشه است.
صرف نظر از این، موتور خودرو استفاده می شود زیرا موتور هواپیما هرگز تست آلایندگی را در جاده ها پشت سر نمی گذارد.
AeroMobil ادعا می کند مجموع قدرتی در حدود 300 اسب بخار دارد که برای شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت تخمینی 10 ثانیه روی زمین خوب است.
حداکثر سرعت روی زمین فقط 100 مایل در ساعت است و با سرعت 160 مایل در ساعت در هوا حرکت می کند.
این شرکت ادعا می کند که سرعت صعود 1200 فوت در دقیقه و قابلیت STOL (برخاست و فرود کوتاه) دارد .
که برای بلند شدن از زمین فقط به 1300 فوت و برای فرود به 980 فوت نیاز دارد.
AM 4.0 که به عنوان یک خودرو رانده می شود، می تواند بین 320 تا 600 مایل را با یک تانک طی کند.
(بسته به اینکه کدام قسمت از وب سایت AeroMobil را می خوانید). برد در چرخه تست WLTP ملایمتر تخمین زده میشود.
بنابراین انتظار داشته باشید که در رانندگی در دنیای واقعی، در هر صورت کمی کوتاهتر شود.
در هوا، AM 4.0 حدود 460 مایل را با یک سرنشین و 320 مایل را با دو سرنشین طی خواهد کرد.
صرف نظر از این، مطمئن شوید که آن را با گاز درجه یک خودرو پر می کنید، نه سوخت هواپیمای سرب دار 100 لیتری.
این ممکن است در پروازهای بینالمللی که قصد دارید در طول مسیر برای دریافت سوخت توقف کنید، ناخوشایند باشد، زیرا برای سوختگیری باید فرودگاه را ترک کنید.

کشیدن وظیفه مضاعف به عنوان سیستم تعلیق و ارابه فرود خودرو مستلزم طراحی سیستم تعلیق غیرعادی است.
AM 4.0از یک سیستم تعلیق چند پیوندی در جلو استفاده می کند که از نظر طرح شبیه به پایه مک فرسون است.
فنرها و کمک فنرها در قسمت بالای دماغه نصب می شوند و توسط میله های فشاری فعال می شوند.
چرخ ها هنگام پرواز به صورت الکتریکی به داخل چاه چرخ ها بالا می روند.
سیستم تعلیق عقب از یک طراحی بازوی عقب جمع و جور استفاده می کند که همچنین چرخ ها را به سمت تثبیت کننده های عمودی در طول پرواز می کشد.

AM 4.0 برای گذراندن تمام تستهای تصادف مشابه یک خودرو طراحی شده است.
اگرچه AeroMobil فقط کمربندهای ایمنی سه نقطهای، مناطق مچاله و یک سلول ایمنی مونوکوک فیبر کربنی را در ایمنی جاده فهرست میکند.
احتمالاً این وسیله نقلیه حداقل دارای کیسه هوای جلو نیز می باشد.
در هوابه طور استاندارد با یک چتر بالستیک ارائه می شود که راننده/خلبان می تواند در مواقع اضطراری آن را مستقر کند تا کل هواپیما را با خیال راحت به زمین بیاورد.
در واقع، در خلال یک آزمایش پرواز نمونه اولیه در سال 2015، خلبان آزمایشی با موفقیت از چتر نجات استفاده کرد.
با جراحات جزئی از سقوط دور شد. سیستم خلبان خودکار نیز اختیاری است.

نه واقعا. کابین خلبان/محفظه مسافر بسیار تنگ است، فقط برای بزرگسالان به اندازه کافی بزرگ است.
صندلی ها در جای خود ثابت می شوند و جعبه پدال برای تنظیم ارتفاع شما حرکت می کند.
داخل و خارج شدن یک عمل آکروباتیک است که از شما میخواهد دستهای را بگیرید که در قسمت داخلی ستون A قرار گرفته است.
در حالی که پاهایتان را زیر یغ فرمان تکان میدهید، خود را پایین بیاورید.
پس از ورود، باید باسن خود را بلند کرده و بالشتک ران را در موقعیتی راحت قرار دهید. بیرون رفتن برعکس است.
با بسته شدن در، فضای سر، آرنج و شانه بسیار کمی دارید، بنابراین نیازی به اعمال کلاستروفوبیک نیست.
AeroMobil هنوز به کسی اجازه رانندگی AM 4.0 را نمی دهد، اما این شرکت ادعا می کند که "دسترسی ایمن و پاسخگو" دارد.
به لطف فاصله بین دو محور بسیار زیاد، باید در جاده بسیار پایدار باشد (مشخص نشده است، اما در کل طول خودرو به اندازه یک F-150 است
با وزن خالی 2100 پوندی گزارش شده، حتی اگر نیاز به چرخش گستردهتری داشته باشد، باید زیرک باشد.
نیاز به 10 ثانیه برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت، سرعت آن را نسبت به پریوس کندتر می کند.
اما انتقال نیرو از موتور محرک الکتریکی باید خطی و پاسخگو باشد. نمایندگان شرکت می گویند کیفیت سواری خوب است.
آره. AeroMobil میگوید که به دریافت گواهینامه نوع EASA CS 23 در اتحادیه اروپا بسیار نزدیک است.
انتظار دارد به زودی پس از آن گواهینامه FAA Part 23 ایالات متحده را دریافت کند.
نمایندگان شرکت می گویند که این وسیله نقلیه به گواهینامه خلبانی خصوصی نیاز دارد، نه مجوز خلبانی ورزشی یا تفریحی.
بله، هنوز یک هواپیما است و شما باید بعد از رسیدن به فرودگاه قبل از بلند شدن، پیاده شوید و چک معمول قبل از پرواز را انجام دهید.
برای آسیب جزئی به ساختار عمدتاً فیبر کربنی، می توان یک پچ را در محل اعمال کرد.
برای آسیب جدی تر، خودرو باید به یک مرکز تعمیر معتبر منتقل شود. صدمات زیاد احتمالاً خودرو را غیرقابل تردد و غیر قابل حمل می کند.

AeroMobil دقیقاً نمیگوید، اما طبق گزارشهای مختلف، قیمت تخمینی آن بین 1.3 تا 1.6 میلیون دلار خواهد بود.
این شرکت از سال 2017 رزرو میکند و تعداد سفارشهای خود را در کتابها اعلام نکرده است.
بنابراین اگر قبلاً رزرو نکردهاید، احتمالاً مدتی طول میکشد تا سفارشهای خود را دریافت کنید.
زیرا می خواهید بتوانید به دوستان خود بگویید که صاحب یک ماشین پرنده هستید.
بله، 152s با قیمت 100000 دلار در رده بالا و 25000 دلار در رده پایین قیمت دارند و مشخصات عملکرد آنها به خوبی نیست.
(سرعت کروز 123 مایل در ساعت، سرعت صعود 715 فوت در دقیقه) و بله، شما می توانید هواپیمای چهار نفره را با قیمتی بهتر بخرید.
عملکرد بسیار کمتر از 1 میلیون دلار اما شما نمی توانید هیچ یک از آنها را از فرودگاه تا خانه، دفتر یا هتل خود برانید.
زیرا حداقل تا سال 2027 در اینجا نخواهد بود، یا اینکه شما یک اپراتور ناوگان هستید که به دنبال راه اندازی یک تجارت تجاری هستید.
AeroMobil در حال تماس با چنین شرکت هایی است که به دنبال شریک شدن برای تجارت پروازهای تجاری خانه به خانه هستند.
که یک خلبان تجاری و راننده دارای مجوز شما را می برد، شما را به فرودگاه می برد، از تمام پروازهای قبل از پرواز مراقبت می کند.
شما را به مقصد می رساند. شهر مقصد، و شما را به مقصد می رساند.
AM Next با در نظر گرفتن راحتی بیشتر مسافران طراحی شده است و فضای بیشتری برای سرنشینان و فضای چمدان بیشتری ارائه می دهد.
AeroMobil تخمین می زند که یک اپراتور می تواند با فروش سه صندلی مسافر به قیمت 1200 دلار در هر پرواز سودآور باشد.
دو نفر از دوستان خود را همراه خود بیاورید و هر کدام 400 دلار است که با بلیط هواپیما تجاری و چارتری قابل مقایسه است و شما را خانه به خانه می رساند.
با ما در تماس باشید .
آدرس کارخانه:
تهران - جاده قدیم ساوه - نصیرشهر- خ شهدای صنعت - جاده قرمز - کوچه هشتم - قطعه 948
تلفن های تماس :
021-56456600
09302971771
Info @RRGH.ir
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.



.png)
.png)
.png)