جگوار لندرور کمبود تراشه را عامل ضرر 455 میلیون پوندی در سال 2021 میداند
این رقم شامل هزینه استثنایی 43 میلیون پوندی مربوط به عملیات این شرکت در روسیه است..
جایی که شرکت در ماه مارس فروش خود را در پی تهاجم این کشور به اوکراین متوقف کرد.
درآمد سال نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش یافت و به 18.3 میلیارد پوند رسید.
در نتیجه تولید شرکت به دلیل کمبود تراشههای محاسباتی مهم کاهش یافت.
در مقابل، جگوار لندرور در سال گذشته 662 میلیون پوند سود کلی داشت.
اما حدود 1.5 میلیارد پوند در هزینههای مربوط به استراتژی تبدیل Reimagine، مجموعاً 861 میلیون پوند ضرر کرد.
حجم فروش برای تولیدکننده بریتانیایی در سال منتهی به 31 مارس 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
با کاهش 15 درصدی عمده فروشی به 294182 دستگاه و فروش خرده فروشی با کاهش 14 درصدی یا 376381 دستگاهی.
این علیرغم افزایش دیرهنگام عمده فروشی به میزان 11 درصد در سه ماهه پایانی و کاهش فروش خرده فروشی تنها 1 درصد در همان دوره سه ماهه است.
JLR خاطرنشان میکند که این رشد با پایان تولید رنج روور محبوب نسل قبلی جبران شد.
رشد درآمد را به تنها 1 درصد در 4.8 میلیارد پوند برای سه ماهه محدود کرد.
با این حال، این شرکت به افزایش چشمگیر نسبت فروش خودروهای برقی - اعم از برقی خالص، پلاگین هیبریدی یا هیبریدی ملایم اشاره میکند.
اینها حدود 66 درصد از فروش کلی آن را به خود اختصاص دادند که از 51 درصد در سال 2021 بیشتر بود.
تا تاریخ 31 مارس 2022، JLR رکورد 168000 سفارش برای انجام دادن دارد که حدود 46000 آن برای رنج روور جدید و 41000 برای لندرور دیفندر است.
مهمتر از همه، JLR میگوید روسیه و اوکراین - بازارهایی که در حال حاضر در آنها خودرو نمیفروشند.معمولاً حدود 2.5٪ از فروش آن را تشکیل میدهند.
این سازمان میگوید «تعداد نسبتاً کمی از قطعاتی را که از کشورهای آسیبدیده تهیه میشود» تهیه میکند.
اما «هنوز زود است که بگوییم عرضه و قیمتگذاری کالا در آینده چگونه میتواند تأثیر بگذارد».
JLR انتظار دارد با توجه به کمبود عرضه نیمه هادی در طول سال 2022 و 2023 "بهبود تدریجی" داشته باشد.
اما میگوید حجم آن برای سه ماهه اول تحت تأثیر قرنطینه های کووید در چین - بازاری مهم - و تغییر به نسل جدید قرار خواهد گرفت.
رنج روور اسپرت بسیار محبوب آن است.
این موسسه میگوید ممکن است این کاهش حجم منجر به زیان قبل از مالیات و جریانهای نقدی منفی شود.
اما پیشبینی میشود که پس از آن بهبودی حاصل شود که منجر به حاشیه عملیاتی پیشبینی شده 5 درصد و جریان نقدی مثبت 1 میلیارد پوندی برای سال مالی شود.
این شرکت همچنان در تلاش برای دستیابی به حاشیه سود 10 درصدی تا سال مالی 2026 و «نزدیک به صفر بدهی خالص» در سال مالی 2024 است.
تیری بولوره، مدیر عامل شرکت، گفت: "محیط زیست با توجه به کمبود تراشه های جهانی و سایر چالش ها همچنان دشوار است.
با این حال، من از ادامه تقاضای قوی مشتریان برای محصولات ما، که توسط یک دفتر ثبت سفارش برجسته شده است، دلگرم هستم.
ما همچنان به اجرای استراتژی خود با محصولات جدید و هیجان انگیز مانند Defender، New Range Rover و Range Rover Sport جدید ادامه میدهیم.
در حالی که به سرعت در حال پیشرفت برنامه های خود برای نسل جدید خودروهای الکتریکی با استراتژی جگوار و BEV هستیم.
اولین پلت فرم EMA برای محصولات جدید لندرور."
پس از عرضه رنج روور جدید و رنج روور اسپرت در سال 2022، لندرور توسعه نسخه های الکتریکی هر کدام را برای عرضه در سال 2024 نهایی خواهد کرد.
همچنین چهار مدل دیگر EV را تا سال 2026 نهایی خواهد کرد.
در همین حال، جگوار تا سال 2025 هیچ محصول جدیدی را عرضه نخواهد کرد.
آن را به عنوان یک مارک لوکس تمام الکتریکی دوباره راه اندازی خواهد شد.
با ما در تماس باشید.
آدرس کارخانه:
تهران - جاده قدیم ساوه - نصیرشهر- خ شهدای صنعت - جاده قرمز - کوچه هشتم - قطعه 948
تلفن های تماس :
021-56456600
09302971771
Info @RRGH.ir
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.