کانسپت سیتروئن

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۷/۹ شنبه
(0)
(0)

کانسپت سیتروئن

کانسپت سیتروئن

کانسپت سیتروئن

کانسپت سیتروئن یک خودروی 22000 پوندی در آینده است

یک "چاقوی ارتش سوئیس" همان چیزی است که سیتروئن آن را خودروی مفهومی جدید Oli می‌نامد.

این یک SUV کاملاً الکتریکی با بستر بارگیری در عقب و درهای باز شونده با تمرکز بر پایداری است.

این موتور چهار چرخه Ami را در شکل بزرگ‌تری به کار می‌گیرد و مضامین طراحی و مهندسی را پیش‌نمایش می‌کند که در آینده به مدل‌های اصلی سیتروئن فیلتر می‌شوند.

هدف کراس اوور مفهومی Oli رادیکال سیتروئن شکستن قالب خودروهای الکتریکی سنگین و گران قیمت است، اما این شرکت فرانسوی ادعا می‌کند که Oli پیش‌روی مستقیمی برای یک مدل تولیدی نیست.

با این حال، مجموعه ای از جزئیات فنی خاص برای خودروی نمایشی و حتی قیمت تخمینی 25000 یورو (تقریباً 22017 پوند) ارائه کرده است.

تمرکز بر کاهش وزن به این معنی است که Oli به لطف استفاده از مواد بازیافتی سبک وزن، فناوری ساده و باتری نسبتا کوچک 40 کیلووات ساعتی، تنها 1000 کیلوگرم وزن دارد.

برخی از پانل های بیرونی Oli، از جمله درها، امتداد قوس چرخ ها و سپرها، با یکدیگر قابل تعویض هستند که به کاهش هزینه های ساخت و تعمیر کمک می‌کند.

برخی از عناصر غیرساختاری بدنه از پانل های مقوایی لانه زنبوری ساخته شده اند که 50 درصد وزن را نسبت به فولاد کاهش می‌دهند، در حالی که هنوز به اندازه کافی قوی هستند تا وزن یک بزرگسال را تحمل کنند.

یک "چاقوی ارتش سوئیس" همان چیزی است که سیتروئن آن را خودروی مفهومی جدید Oli می‌نامد.

این یک SUV کاملاً الکتریکی با بستر بارگیری در عقب و درهای باز شونده با تمرکز بر پایداری است.

این موتور چهار چرخه Ami را در شکل بزرگ‌تری به کار می‌گیرد و مضامین طراحی و مهندسی را پیش‌نمایش می‌کند که در آینده به مدل‌های اصلی سیتروئن فیلتر می‌شوند.

هدف کراس اوور مفهومی Oli رادیکال سیتروئن شکستن قالب خودروهای الکتریکی سنگین و گران قیمت است.

اما این شرکت فرانسوی ادعا می‌کند که Oli پیش‌روی مستقیمی برای یک مدل تولیدی نیست.

با این حال، مجموعه ای از جزئیات فنی خاص برای خودروی نمایشی و حتی قیمت تخمینی 25000 یورو (تقریباً 22017 پوند) ارائه کرده است.

تمرکز بر کاهش وزن به این معنی است که Oli به لطف استفاده از مواد بازیافتی سبک وزن، فناوری ساده و باتری نسبتا کوچک 40 کیلووات ساعتی، تنها 1000 کیلوگرم وزن دارد.

برخی از پانل های بیرونی Oli، از جمله درها، امتداد قوس چرخ ها و سپرها، با یکدیگر قابل تعویض هستند که به کاهش هزینه های ساخت و تعمیر کمک می‌کند.

برخی از عناصر غیرساختاری بدنه از پانل های مقوایی لانه زنبوری ساخته شده اند که 50 درصد وزن را نسبت به فولاد کاهش می‌دهند، در حالی که هنوز به اندازه کافی قوی هستند تا وزن یک بزرگسال را تحمل کنند.

Oli اولین سیتروئنی است که لوگوی جدید این شرکت را به نمایش می‌گذارد، اما ویژگی اصلی طراحی آن، جلوپنجره عمودی به سبک جعبه نامه است.

پنل شیشه ای تخت نسبت به شیشه جلوی معمولی کوچکتر، سبک تر و ارزان تر است، اگرچه عملکرد آیرودینامیکی خودرو را به خطر می‌اندازد.

با این حال، سیتروئن پیشنهاد می‌کند که Oli عمدتاً برای حمل‌ونقل شهری به جای کروز با سرعت بالا استفاده می‌شود.

جایی که محدودیت‌های آیرودینامیکی تأثیر بیشتری خواهند داشت. پنجره ها صرفاً پنجره های بازشو هستند تا وزن و پیچیدگی را کاهش دهند.

در نتیجه حداکثر سرعت به 68 مایل در ساعت محدود شده است و تا 249 مایل برد ممکن است. سیتروئن ادعا می‌کند که شارژ باتری از 20 تا 80 درصد فقط 23 دقیقه طول می‌کشد.

این ارقام احتمالاً از پلتفرم STLA Small Stellantis گرفته شده است که احتمالاً زیربنای خودرویی مانند این است.

با وجود ابعاد نسبتاً جعبه‌ای، سیتروئن می‌گوید Oli بازدهی حدود 6.2 مایل در کیلووات ساعت را خواهد داشت.

برای مقایسه، یک MINI Electric حدود 4.2 مایل در هر کیلووات ساعت و یک کیا نیرو EV تقریباً 5 مایل در هر کیلووات ساعت حرکت می‌کند.

سیتروئن با توانایی نیرو دادن به دستگاه های الکتریکی با استفاده از قابلیت بارگیری خودرو به Oli، Oli را به عنوان یک ماشین همه کاره برای ماجراجویی در فضای باز معرفی می‌کند.

مجهز به ریل سقف، نقاط اتصال برای لوازم جانبی و جایگاه بارگیری به سبک وانت است..

مانند Ami، سفارشی‌سازی Oli به بسته‌های گرافیکی، رنگ‌های برجسته و تزئینات داخلی محدود می‌شود تا سایه‌های رنگ اصلی. بعید است کابین در حال حاضر شبیه مدل های آماده نمایشگاه باشد.

اما موضوع سبک وزن و مینیمالیستی همچنان ادامه دارد. خود رنگ سفید نیز با مواد ارگانیک کمتری نسبت به رنگ استاندارد خودرو ساخته شده است.

صندلی‌ها توسط BASF به روشی مشابه زیره‌های مربی آدیداس ساخته شده‌اند که از مش چاپ سه‌بعدی با ۸۰ درصد قطعات کمتر نسبت به اقلام سنتی ساخته شده‌اند،

علی‌رغم مجهز بودن به پایه‌های ترموپلاستیک انعطاف‌پذیر برای راحتی بیشتر. هر صندلی دارای دو سگک است تا تولید آنها را آسان‌تر و ارزان‌تر کند و در عین حال قابلیت تعویض را نیز ارائه دهد.

داشبورد به سبک پرتو با یک ردیف کلیدهای فیزیکی برای کنترل‌های تهویه مطبوع تعبیه شده است و وظایف اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر داشبورد باریکی که توسط گوشی هوشمند کاربر هدایت می‌شود، انجام می‌شود.

دو بلندگوی بلوتوث قابل جابجایی در دو انتهای داشبورد قرار دارند و درهای انتحاری امکان دسترسی به صندلی‌های عقب را فراهم می‌کنند که همچنین از قطعات پرینت سه بعدی ساخته شده‌اند.

کانسپت

menusearch
fa.rrgh.ir