هیوندای آیونیک ۵

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۱۸ یکشنبه
(0)
(0)

هیوندای آیونیک ۵

هیوندای آیونیک ۵

هیوندای آیونیک 5

در روزهای گذشته شماری از فعالان صنعت خودرو این فرصت را یافتند تا برای نخستین بار سوار خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک ۵ شوند.

تجربه‌ی خود را به اشتراک بگذارند. تجربه‌ای که از راحتی و فناورانه بودن ساخته‌ی هیوندای آیونیک 5 خبر می‌دهند.

شاسی‌بلند هاچ‌بک «هیوندای» (Hyundai) نه تنها جذاب به‌نظر می‌رسد، بلکه رانندگی با آن هم لذت‌بخش است.

می‌توان آن را نقطه‌ی اوج فناوری دانست که هیوندای سال‌ها در خودروهای خود گنجانده است.
تجربه‌ی رانندگی با خودروی تمام‌الکتریکی هیوندای نشان می‌دهد که این شرکت یک برگ برنده تولید کرده است

 

خودروهای الکتریکی هیوندای
خودروهای الکتریکی هیوندای

چند سال پیش این استارت خود را با هاچ بک ایکونیک رقیب پریوس و یک نسخه الکتریکی از SUV کوچک Kona خود آغاز کرد.

اکنون قصد دارد تا پایان سال 2025 23 خودروی برقی تولید کند.

در حالی که هاچ آیکونیک چندان بزرگ نبوده است. با موفقیت در فروش، این نشان به عنوان زیربرند اختصاصی خودروهای برقی هیوندای ارتقا یافت.

درست همانطور که جنسیس از یک لیموزین به بخش لوکس خود تبدیل شد.

اولین مدلی که به‌عنوان مدل اختصاصی Ioniq وارد بازار شد، هیوندای آیکونیک 5 است، یک خودروی SUV جدید آینده‌نگر که تسلا مدل 3 را هدف قرار می‌دهد.

 

 

بررسی هیوندای آیونیک 5

بررسی هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5 که در نیوزلند در سه نوع که با پیکربندی پیشرانه آنها تعریف می‌شود.

دو نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب و یک پرچمدار دو موتوره چهار چرخ محرک - در دسترس است.

هیوندای آیونیک 5 با طراحی بیرونی خودروی مفهومی خود با باتری پیشرفته تلفیق می‌شود. تکنولوژی و آخرین در ایمنی.

 

 

قدرت

قدرت

مدل پایه که فقط در تریم Elite ارائه می‌شود، دارای باتری 58 کیلووات ساعتی است.

در حالی که نسخه های متوسط ​​و پرچمدار HTRAC که می‌توانند در مشخصات Elite یا limit ed باشند.

از باتری لیتیوم یون پلیمری 72.6 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

همه آنها قادر به شارژ فوق سریع 800 ولت هستند و عملکرد Vehicle to Load را ارائه می‌دهند.

به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان منبع انرژی قابل حمل از جمله توانایی شارژ مجدد سایر وسایل نقلیه الکتریکی استفاده شود.

مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی تکی است که در عقب نصب شده است که 125 کیلووات نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

چرخ های عقب را از طریق یک گیربکس کاهش سرعت تک سرعت می‌دهد.

موتور عقب قدرتمند 160 کیلوواتی در حالی که مدل پرحجم HTRAC دارای یک موتور الکتریکی اضافی در جلو است.

این موتور 70 کیلووات/250 نیوتن متر اضافی را برای خروجی ترکیبی 225 کیلووات و 605 نیوتن متر ارائه می‌کند.

از نظر عملکرد، مدل پایه تا 370 کیلومتر برد رانندگی دارد، مدل متوسط ​​​​دارای 451 کیلومتر است.

HTRAC انرژی بیشتری برای مسافت 430 کیلومتری رانندگی دارد.

هیچ‌کدام با شهرت ارزان و شاد هیوندای مطابقت ندارد.

با قیمت اولیه 79990 دلار برای مدل 58 کیلووات ساعتی در مشخصات Elite و 112990 دلار برای HTRAC limit ed.

اما کسانی که مدل پایه را خریداری می‌کنند، واجد شرایط برنامه جدید Clean Car دولت NZ هستند.

این مدل 8625 دلار تخفیف برای تمام خودروهای الکتریکی جدید فروخته شده زیر 80000 دلار تا قبل از مارس 2022 ارائه می‌کند.

 

 

شارژ کردن

شارژ کردن

همه دارای یک اینورتر داخلی 10.5 کیلوواتی هستند و از دوشاخه شارژ CCS2 نوع 2 استفاده می‌کنند.

به این معنی که می‌توان آنها را با استفاده از گسترده ترین منابع برق شارژ کرد.

یعنی از دوشاخه استاندارد خانگی، شارژر جعبه دیواری اختیاری، و تمام ایستگاه های شارژ عمومی تا 350 کیلووات Ultra Rapid.

با استفاده از شارژر AC 22 کیلوواتی، باتری هیوندای آیونیک 5 را می‌توان در 6 ساعت و 6 دقیقه به طور کامل پر کرد.

با یک شارژر DC 50 کیلوواتی، زمان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

اما، به عنوان تنها دومین وسیله نقلیه موجود در استرالیا با قابلیت شارژ فوق سریع 800 ولت - دیگری پورشه تایکان است.

هیوندای آیونیک 5 با استفاده از یک ایستگاه 350 کیلوواتی می‌تواند در حدود 17 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

شارژ سریع پنج دقیقه ای می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ایجاد کند.

هر دو مدل از معماری جدید خودروی الکتریکی اختصاصی هیوندای (موسوم به E-GMP) استفاده می‌کنند.

این مدل باتری را در شاسی پایین می‌آورد تا یک پلت فرم اسکیت‌برد مانند را تشکیل دهد.

 

 

ابعاد

ابعاد

هیوندای آیونیک 5 علیرغم سبک هاچ بک تراشه ای خود، به طرز فریبنده ای بزرگ است.

طول کلی آن 4635 میلی‌متر است، عرض آن 1860 میلی‌متر و ارتفاع آن 1605 میلی‌متر است.

اندازه فیزیکی آن را با شاسی‌بلند سایز متوسط ​​هیوندای، توسان، برابری می‌کند.

اما، با وجود موتورهای الکتریکی جمع و جور که به محورهای جلو و عقب اجازه می‌دهد تا به انتهای خودرو نزدیک‌تر شوند.

بر روی فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متری سوار می‌شود که از SUV فول سایز آن، سانتافه، بلندتر است.

 

کابین

کابین

این بدان معناست که هیوندای آیونیک 5 دارای کابینی شبیه تاردیس است.

فضای داخلی زیادی برای سفر راحت پنج بزرگسال دارد و همچنین ظرفیت حمل بار 527 لیتری در صندوق عقب دارد.

به علاوه 57 لیتر دیگر (یا 24 لیتر به صورت AWD) در صندوق عقب.

پلت فرم اسکیت بورد همچنین هرگونه تصور از تونل انتقال را که از داخل کابین عبور می‌کند حذف می‌کند.

بنابراین یک کف کاملاً صاف و انبوهی از فضاهای ذخیره سازی در داخل وجود دارد.

از جمله یک کنسول مرکزی بزرگ به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن یک کیف دستی بزرگ بدون آسیب رساندن به راننده یا مسافر.

برای راحتی بیشتر کابین، صندلی‌های عقب گرم می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به صورت الکتریکی تنظیم کرد.

تا فضای پا یا صندوق بار بیشتری ایجاد شود.

اما میله‌های جلویی حتی جذاب‌تر هستند و می‌توان آن‌ها را - به همراه یک تکیه‌گاه ساق پا - برای شبیه‌سازی صندلی‌های هواپیمای کلاس تجاری، خم کرد.

امکان چرت زدن برقی هنگام شارژ کردن را فراهم کرد.

با اضافه شدن به اعتبار زیست محیطی هیوندای آیونیک 5، تمام مواد داخلی از مواد پایدار یا بازیافتی ساخته شده اند.

چرم با استفاده از رنگ های ساخته شده از روغن بذر کتان پردازش شده است.

 

 

 

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی

جدا از تفاوت‌های پیکربندی پیشرانه، مدل‌های Elite دارای تزئینات پارچه‌ای، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی و سیستم صوتی استاندارد هستند.

در حالی که مدل‌های limit ed دارای آلیاژهای ۲۰ اینچی، تزئینات داخلی چرمی و سیستم صوتی ممتاز Bose، از جمله ارتقاء‌های دیگر هستند.

همه انواع شامل نمایشگرهای دیجیتالی دوقلو 12.3 اینچی، کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای، ناوبری نشسته، بلوتوث و ....
آینه‌کاری گوشی‌های هوشمند برای دستگاه‌های اپل و اندروید را شامل هستند.

آنها همچنین دارای مجموعه جامعی از عملکردهای ایمنی پیشرفته هستند.

از جمله ترمز اضطراری خودکار، حفظ خطوط و کمک تغییر خط، جلوگیری از برخورد با نقطه کور،

جلوگیری از برخورد متقابل از جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند با یادگیری ماشین و پارکینگ با دید 360 درجه. نظارت کنید.

 

 

رانندگی

رانندگی

در مورد نحوه رانندگی، هیوندای آیونیک 5 به همان اندازه که به نظر می‌رسد چشمگیر است.

هنگامی که به کنترل‌کننده دنده نصب‌شده در ستون عادت کردید.

چرخاندن آن به جلو برای رانندگی، به سمت پایین برای معکوس و فشار دادن دکمه انتهایی برای پارک – رانندگی ساده، بدون درز و آرام است.

در حالت پیش‌فرض عادی، بدون زحمت از حالت سکون با شتاب خوب و خطی دور می‌شود و در سرعت‌های کروز به طرز شگفت‌انگیزی بی‌صدا است.

آن را به حالت Eco برگردانید، و به طور قابل توجهی مهار می‌شود، به نقشه دریچه گاز نرم تر تغییر می‌کند.

فقط از موتور عقب استفاده می‌کند تا انرژی کمتری مصرف کند و رانندگی را طولانی تر کند.

با این حال، در حالت اسپرت کاملاً برعکس است، زیرا هیوندای آیونیک 5 حتی زمانی که به آرامی پدال گاز را برس می‌کشید، شتاب آنی را احساس می‌کند.

 

 

خلاصه

خلاصه

مهم نیست در کدام حالت، اصول اساسی کاملاً مشخص است. دید عالی از طریق گلخانه وسیع وجود دارد، فرمان به خوبی وزن دارد.

اگر بازخورد آن کمی مصنوعی باشد - و سیستم تعلیق تعادل مناسبی بین راحتی و هندلینگ ارائه می‌دهد.

با گفتن این، نمی‌تواند وزن سنگین 2100 کیلوگرمی را هنگامی که از گوشه‌ای هل داده می‌شود بپوشاند.

و چرخ‌های سنگین می‌توانند به برآمدگی‌های لبه‌های تیز برخورد کنند و روی موج‌ها نوسان کنند.

اگر اشکالی وجود دارد، چند اشکال ارگونومیک در طراحی داخلی وجود دارد.
قطر فرمان کمی خیلی کوچک به نظر می‌رسد و بدون تنظیم تلسکوپی زیاد، رینگ می‌تواند سرعت دیجیتال روی نمایشگر ابزار مستطیلی را پنهان کند.

فعال کردن هر چیزی در سمت چپ سمت چپ صفحه نمایش سرگرمی نسبتا قدیمی است و راننده را به سمت خود می‌کشد.

بالاتنه از تکیه گاه از روی صندلی خارج شود. در غیر این صورت، هیوندای برای انتقال خودروی الکتریکی به جریان اصلی، به گروه پیشرو در مسابقه شارژ شده است.

هیوندای آیونیک 5 ممکن است شبیه چیزی خارج از آینده به نظر برسد، اما امروز اینجاست. و اینجا برای همیشه.

menusearch
fa.rrgh.ir