مزایا و معایب داشتن ماشین برقی

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۱/۲۴ چهارشنبه
(0)
(0)

مزایا و معایب داشتن ماشین برقی

مزایا و معایب داشتن ماشین برقی

مزایا و معایب داشتن ماشین برقی

در این مقاله برخی از مزایا و معایب داشتن ماشین برقی را برای شما نشان دهیم.

در دهه گذشته یا بیشتر شاهد بودیم که فروش خودروهای الکتریکی روز به روز افزایش یافته است.

زیرا رانندگان به طور قابل درک تحت تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی آشکاری هستند که در خودروهای الکتریکی مدرن می‌بینیم.

ناگفته نماند ادامه بحث پیرامون نگرانی های جهانی زیست محیطی. در واقع، ارقام ارائه شده توسط وزارت حمل و نقل نشان می‌دهد

که بیش از 10000 وسیله نقلیه الکتریکی در جاده هادر حال استفاده هستند و این تعداد فقط در حال افزایش است.

دولت اخیراً تا آنجا پیش رفت که هدف خود را اعلام کرد تا سال 2030 نزدیک به یک میلیون خودروی برقی در جاده ها در راه است.

با توجه به اینکه تعداد بیشتری از رانندگان واقعاً به فکر حرکت به سمت موتورهای الکتریکی هستند.

ما تصمیم گرفتیم فقط برخی از مزایا و معایب را که باید قبل از اولین خرید ماشین الکتریکی خود در نظر بگیرید، به نمایش بگذاریم.

اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، ماشین الکتریکی دقیقاً چیست؟

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، ماشین الکتریکی هر وسیله نقلیه ای است که فقط با برق کار می‌کند نه موتور بنزینی یا دیزلی که در یک خودروی سنتی می‌بینید.

خودروهای برقی مدرن از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که با باتری یا پیل سوختی کار می‌کند.

هنگامی که روشن می‌شود، این باتری ها یا سلول ها برای تغذیه موتور خودرو و چرخاندن چرخ ها کار می‌کنند.


مزایا

هزینه های اجرایی ارزان تر

برای کاربران خودروهای برقی، سفر به پمپ بنزین چیزی از گذشته است.

یک خودروی برقی به سادگی نیاز به شارژ مجدد دارد زمانی که باتری آن در حال اتمام است.

این کار را می‌توان در یک نقطه شارژ عمومی یا در خانه با وصل کردن و وصل کردن باتری های خودرو به برق شهری از طریق یک سوکت استاندارد روی دیوار انجام داد.

هنگامی که آن را به برق وصل کنید، انرژی توسط بسته باتری خودروی الکتریکی دریافت و ذخیره می‌شود و منابع تغذیه آن دوباره پر می‌شود و برای استفاده آماده می‌شود.

علاوه بر اتصال ساده به برق، بسیاری از دارندگان خودروهای الکتریکی یک نقطه شارژ اختصاصی در خانه نصب می‌کنند.

دریافت نقطه شارژ خود باید حدود 1099 یورو برای شارژر و نصب هزینه داشته باشد، اگرچه کمک هزینه SEAI معمولاً حدود 600 یورو از این هزینه را پوشش می‌دهد.

به عبارت دیگر، اگر شما و وسیله نقلیه شما شرایط کمک هزینه را رعایت کنید، هزینه کل شارژر احتمالاً چیزی در حدود 499 یورو خواهد بود.

اما این فقط هزینه نصب نقطه شارژ شماست، درست است؟ هزینه سوخت گیری واقعی یک خودروی برقی چقدر است؟

اندازه باتری یک ماشین الکتریکی بر حسب کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) اندازه گیری می‌شود. می‌توانید از این برای محاسبه هزینه شارژ یک ماشین الکتریکی از خالی به پر استفاده کنید.

بنابراین، برای استنباط اینکه چقدر هزینه برای شارژ مجدد کامل ماشین الکتریکی شما خواهد داشت، کافی است اندازه باتری را با هزینه برق در هر کیلووات ساعت چند برابر کنید.

به عنوان مثال، ما هزینه شارژ یک خودروی برقی معمولی سطح ابتدایی با باتری 40 کیلووات ساعتی را در طول شب محاسبه خواهیم کرد.

40 (کیلووات ساعت اندازه باتری) x 9.91 سنت (هزینه فعلی برق در هر کیلووات ساعت با نرخ شبانه) = 3.96 یورو

همانطور که می‌بینید، یک وسیله نقلیه الکتریکی معمولی سطح اولیه باید حدود 3.96 یورو هزینه داشته باشد تا به طور کامل در خانه یک شبه شارژ شود.

نیازی به گفتن نیست که این قیمت بسیار جذاب‌تر از آن چیزی است که از ایستگاه خدمات کنار جاده‌ای محلی خود انتظار دارید.

 

برای محیط زیست خوب است

علت اصلی انتشار کربن در ایرلند، سوزاندن مداوم سوخت های فسیلی است. د

یگ های گاز و موتورهای احتراقی موجود در خودروهای سنتی، منابع اصلی انتشار کربن و آلودگی هوا هستند.

موتورهایی که در خودروهای الکتریکی یافت می‌شوند، به تنهایی هیچ آلایندگی اگزوز ایجاد نمی‌کنند.

اگر بخش قابل توجهی از جامعه به سمت مالکیت خودروهای برقی حرکت کنند، می‌توان انتظار داشت که شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا، به ویژه در شهرهای بزرگ وی باشیم

متأسفانه، خودروهای الکتریکی کاملاً بدون آلایندگی نیستند.

الکتریسیته ای که برای شارژ باتری برای تامین انرژی خودرو استفاده می‌شود معمولاً از سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می‌شود.

بنابراین اگرچه خود خودرو آلایندگی تولید نمی‌کند، اما الکتریسیته ای که به آن انرژی می‌دهد، تولید می‌کند.

شایان ذکر است که اگر برق مورد استفاده خودرو با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست مانند انرژی باد یا خورشیدی ایجاد شده باشد، البته این مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نکته اصلی: با این حال، شارژ خودرو در شب می‌تواند راهی برای کاهش بیشتر ردپای وسیله نقلیه شما باشد.

همانطور که می‌دانیم مصرف انرژی در شب کمتر است. اما، ممکن است متوجه نباشید که برق تولید شده از طریق باد افزایش می‌یابد!

این به این معنی است که وقتی ماشین برقی خود را در شب شارژ می‌کنید، احتمال سوخت‌گیری با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را نسبت به زمانی که خودرو را در روز شارژ می‌کنید، بسیار افزایش می‌دهید.

موتورهای ساده تر و قابل اطمینان تر

موتورهای خودروهای الکتریکی به طور قابل توجهی پیچیدگی کمتری نسبت به موتورهای احتراقی موجود در خودروهای سنتی دارند.

همانطور که ممکن است فناوری زیر کاپوت خودروی الکتریکی شما ناآشنا به نظر برسد، از قطعات متحرک بسیار کمتری نسبت به موتورهای سنتی استفاده می‌کند.

تعداد بی شماری از قطعات متحرک در یک موتور احتراقی سنتی احتمال شکستن، آسیب دیدن یا فرسودگی چیزی را به شدت افزایش می‌دهد.

با این حال، موتورهای الکتریکی قطعات بسیار ساده‌تری از فناوری با قطعات متحرک کمتر هستند و بنابراین احتمال خرابی کمتری دارند.

بنابراین، یک وسیله نقلیه الکتریکی باید به معنای سفرهای بسیار کمتری به مکانیک در آینده باشد.

ساکت تر

صاحبان خودروهای برقی اولین کسانی هستند که به شما می‌گویند که خلبانی یک وسیله نقلیه الکتریکی چقدر راحت تر و آرامش بخش تر است.

به دلیل عدم وجود قطعات متحرک، موتورهای الکتریکی بسیار بسیار کم صداتر از موتورهای احتراقی هستند که تا به حال به آنها عادت کرده ایم.

این ممکن است یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما تفاوت زیادی در کیفیت تجربه رانندگی برای دارندگان خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند.

 

معایب:

هزینه اولیه

با وجود تمام مزایای رانندگی برقی، هیچ بحثی وجود ندارد که قیمت اولیه خرید شما ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی باشد که از یک خودروی مشابه بنزینی یا دیزلی انتظار دارید.

برق گران است. باتری ها به لیتیوم نیاز دارند که فلز کمیابی است که تنها در تعداد کمی از کشورها قابل استخراج است.

با این حال، در هزینه مالیات و سوخت صرفه جویی خواهید کرد. قیمت بیمه خودروهای برقی نیز بسیار پایین تر است.

همچنین مزایای مالیاتی و امکان اعطای کمک های بلاعوض به خصوص در رابطه با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی برای تجارت وجود دارد.

استهلاک

خودروهای برقی زمانی شهرت این را داشتند که سریعتر از بنزین یا گازوئیل خود استهلاک می‌کنند.

این به دلیل مشکلات باتری و فقط یک حس ناآشنا بودن زمانی بود که اولین خودروهای الکتریکی وارد بازار شدند.

با این حال، در سال های اخیر، همه چیز تغییر کرده است و خودروهای الکتریکی ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که یک خودروی الکتریکی پس از سه سال و 48000 کیلومتر در ساعت، تقریبا 50 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد.

ارزش خودروهای بنزینی و دیزلی در مدت مشابه بین 45 تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

دامنه

از آنجایی که خودروهای برقی برای سوخت به باتری متکی هستند، تنها تا جایی که می‌توانند پیش از نیاز به شارژ شدن، پیش بروند. باتری ها نسبتاً کوچک هستند

زیرا باید بتوانند به راحتی در وسیله نقلیه قرار گیرند و در عین حال آن را بیش از حد سنگین نکنند.

به همین دلیل، بسیاری از مردم به این باور رسیده‌اند که خودروهای برقی برای طی کردن مسافتی مشابه خودروهای بنزینی یا دیزلی یا نیاز به توقف منظم شارژ مجدد تلاش می‌کنند.

خوشبختانه، این نوع تفکر بیشتر و بیشتر منسوخ به نظر می‌رسد. فناوری پیشرفت کرده است و باتری‌های ماشین‌های الکتریکی آن‌طور که قبلا بودند، نیستند.

برد دیگر نقطه ضعف یک وسیله نقلیه الکتریکی نیست. ما هنوز فاصله زیادی با تطبیق بنزین و گازوئیل برای در دسترس بودن داریم، اما فناوری باتری همیشه در حال بهبود است.

به نظر می‌رسد در آینده، خودروی برقی، ابزاری مناسب‌تر و معیاری پایدار برای جابه جایی باشد.

این نوع خودور در مقایسه با خودروهای بنزینی 4 برابر کارآمدتر هستند، آلودگی محیطی کمتری داشته و راندمان بالاتری دارند.

با این حال هنوز هم خودروهای برقی جایگاه کمتری نسبت به خودروها با سوخت بنزین در ایران دارند.

البته امیدواریم که گروه‌های خودروسازی داخلی بتوانند در این مسیر گام برداشته و به تولید انبوه خودورهای برقی داخلی بپردازند.

مزایای این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی باعث این گرایش شده است، تا به سمت خودروهای برقی برویم.

البته علاوه بر مزایا باید به معایب این خودروها نیز توجه کرد. بنابراین مقاله مزایا و معایب داشتن ماشین برقی را در اینجا اوردیم.

 

 

 

menusearch
fa.rrgh.ir