محافظت از رنگ خودرو

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۱/۲۴ چهارشنبه
(0)
(0)

محافظت از رنگ خودرو

محافظت از رنگ خودرو

محافظت از رنگ خودرو

نحوه محافظت از رنگ خودرو یک نگرانی مبرم برای اکثر دارندگان خودرو است.

رنگ ماشین شما از زوایای مختلف در معرض آسیب است.

آسیب های ناشی از نور خورشید، مایعات سوزاننده و سایش عمومی، همگی می‌توانند اثر خود را در نمای بیرونی خودروی شما بر جای بگذارند.

خوشبختانه، مجموعه ای از تکنیک های مختلف برای محافظت از رنگ خودرو وجود دارد.

این راهنما آنچه را که ما معتقدیم بهترین روش برای حفظ درخشش رنگ ماشین شما برای مدت طولانی تری است را پوشش می‌دهد.


چگونه رنگ ماشین را لمس کنیم

رنگ ماشین می‌تواند به راحتی خرد شود. همانطور که تعمیر و نگهداری منظم و واکس آن مهم است.

زباله های موجود در جاده ها و شرایط نامساعد جوی همچنان می‌توانند رنگ شما را خراب کنند.

هنگامی که صحبت از حفظ درخشندگی رنگ خودرو می‌شود، نحوه لمس رنگ خودرو به همان اندازه مهم است که چگونه از رنگ خودرو در وهله اول محافظت کنید.

خودرویی که به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ناچار چند تراشه رنگ برمی دارد.

این تراشه ها به ندرت به اندازه کافی مهم هستند که بازپاشی کامل را تضمین کنند، بنابراین اگر تراشه رنگ نسبتاً کوچک است، می‌توانید از رنگ لمسی برای ترمیم آسیب استفاده کنید.

ابتدا فایروال ماشین خود را بررسی کنید تا شماره کد رنگ خود را شناسایی کنید.

فایروال قطعه ای از فلز است که موتور زیر کاپوت شما را از سرنشینان داخل خودرو جدا می‌کند.

وقتی کاپوت خود را بلند می‌کنید این عدد باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

هنگامی که رنگ و پرایمر مناسب را خریداری کردید، زمان آن فرا رسیده است که ناحیه مورد نظر را ارزیابی کنید.

ناحیه آسیب دیده را بررسی کنید تا متوجه شوید که تحت تأثیر زنگ زدگی قرار گرفته است.

اگر مقداری زنگ زدگی وجود دارد، مقدار کمی زنگ گیر را اعمال کنید. این باید از ادامه رشد زنگ زیر رنگ جدید جلوگیری کند.

سپس، ناحیه آسیب دیده را با دقت سنباده بزنید. از یک تکه کوچک کاغذ سنباده #220 برای صاف کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و آن را برای پرایمر آماده کنید.

هنگامی که کار با کاغذ سنباده تمام شد، باید ناحیه آسیب دیده را کاملا بشویید. قبل از شروع استفاده از پرایمر، هرگونه زنگ زدگی، کثیفی یا باقی مانده موم را از بین ببرید.

بسته به ماهیت آسیب ممکن است پرایمر ضروری باشد یا نباشد.

آستر برای آب بندی سطح فلزی در برابر زنگ زدگی و ایجاد سطحی برای چسباندن رنگ مفید است.

همچنین برای پر کردن سوراخ ها و نواقص ریز در سطح ماشین شما خوب است.

اگر با یک تراشه رنگ سر و کار دارید که به فلز لخت نیست، احتمالاً می‌توانید به سادگی رنگ را مستقیماً بمالید.

اما هرگز رنگ را روی فلز یا پلاستیک لخت نزنید. اگر لکه برهنه در معرض دید قرار گرفت، ابتدا پرایمر را روی آن ناحیه بمالید.

هنگام استفاده از رنگ لمسی، سطح ناحیه آسیب دیده را کاملاً بپوشانید.

باید رنگ را از لبه ها به داخل بمالید. پس از اعمال، رنگ جدید نباید ضخیم تر از رنگ اصلی روی سطح اطراف باشد.

اگر رنگ لمسی خیلی ضخیم باشد، به وضوح قابل مشاهده است و ممکن است پخش شود، حباب بزند یا حتی کنده شود.

پس از اعمال رنگ جدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید.

رنگ را برای چند روز بگذارید تا مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است.

سپس تمام قسمت بیرونی خودرو را واکس بزنید و پولیش دهید تا در قسمت تازه رنگ آمیزی شده ترکیب شود و درخشندگی یکنواختی حاصل شود.


چگونه یک ماشین را واکس بزنیم و درخشندگی رنگ ماشین را حفظ کنیم

هنگام بررسی نحوه محافظت از رنگ خودرو، واکس زدن ضروری است.

موم را به عنوان یک بارانی برای رنگ ماشین خود در نظر بگیرید، یک سپر محافظ بین ماشین شما و آسیبی که می‌تواند توسط طبیعت مادر ایجاد شود.

آشنایی با نحوه واکس زدن ماشین و صرف کمی زمان و هزینه اضافی برای یک کار واکس مناسب به مرور زمان ارزشش را دارد.

قبل از استفاده از موم، ماشین خود را کاملاً بشویید، مطمئن شوید که هر گونه آلودگی را از بیرون ماشین پاک کنید.

موم انتخابی شما باید مقدار بهینه برای اعمال در یک زمان معین را مشخص کند.

مقدار پیشنهادی واکس خودرو را روی یک اپلیکاتور فوم یا پارچه میکروفیبر تمیز قرار دهید و شروع به استفاده از آن روی ماشین خود کنید.

از سقف ماشین خود شروع کنید و شروع به اعمال یک لایه نازک واکس تا حد امکان کنید. پارچه را با حرکات دایره ای محکم حرکت دهید تا واکس به طور یکنواخت روی بدنه خودرو اعمال شود.

پس از اینکه واکس را به کل ماشین زدید، بگذارید لایه موم خشک شود. سپس، یک پارچه میکروفیبر تمیز بردارید و شروع به صاف کردن موم کنید.

از همان حرکت دایره ای که برای اعمال موم استفاده کردید برای حذف آن استفاده کنید. فراموش نکنید که موم بیشتر همیشه بهترین نیست.

واکس زیاد فقط به این معنی است که پس از خشک شدن باید زمان بیشتری را صرف صاف کردن آن کنید.

واکس می‌تواند کار بزرگی به نظر برسد، اما مطمئن باشید، با فرض اینکه در آب و هوای گرم زندگی نمی‌کنید، لازم نیست بیش از یک یا دو بار در سال ماشین خود را واکس بزنید.


نحوه تعمیر رنگ ماشین آسیب دیده از نور خورشید

همانطور که اشعه ماوراء بنفش می‌تواند برای پوست ما مضر باشد، برای خودروهای ما نیز مضر است.

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه‌های خورشید می‌تواند باعث اکسیده شدن و محو شدن رنگ ماشین شما شود.

باعث می‌شود کار رنگ شما قبل از زمانش کهنه و خسته به نظر برسد. بهترین راه برای مقابله با آسیب ناشی از آفتاب، البته اجتناب از آن است.

اگر اتومبیل خود را در گاراژ یا زیر پوشش اتومبیل نگه دارید، در وهله اول بعید است که در معرض آسیب چشمگیر خورشید قرار بگیرید.

حتی اگر خودروی شما آسیب دیده باشد، همه چیز از بین نمی‌رود.

رژیم صیقل کاری و اعمال جزئیات خاک رس همچنان می‌تواند تا حدودی به ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید یا رنگ پژمرده خودرو کمک کند.

مانند هر نوع آسیب رنگ، از کم ساینده ترین پولیش موجود برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید.

حتی اکسیداسیون متوسط ​​رنگ باعث نازک شدن رنگ می‌شود.

همانطور که جلا می‌دهید و صاف می‌کنید، رنگ اکسید شده (مرده) باید نسبتاً به راحتی از بین برود.

واکس، همانطور که در بالا ذکر شد، برای جلوگیری از آسیب نور خورشیدی و محافظت از رنگ خودرو نیز ضروری است.

 

menusearch
fa.rrgh.ir