فورد

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۱۱ یکشنبه
(0)
(0)

فورد

فورد

فورد

 

فورد ممکن است راهی برای دریفت کردن در عصر خودروهای الکتریکی پیدا کرده باشد.

یک ثبت اختراع اخیر در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) یک حالت دریفت را نشان می‌دهد که برای کار با یک موتور احتراق داخلی یا موتور الکتریکی طراحی شده است.

فورد حالت دریفت را در فوکوس RS معرفی کرد و از سیستم تمام چرخ محرک خودرو برای ارسال گشتاور بیشتر به چرخ‌های عقب - به ویژه چرخ عقب بیرونی - برای کمک به ایجاد لغزش استفاده کرد.

در سال 2017، این خودروساز یک ترمز دستی الکترونیکی لوازم جانبی Drift Stick را نیز به نمایش گذاشت. اما حالت دریفت شرح داده شده در ثبت اختراع فورد متفاوت از این تکرارهای قبلی است.

طبق اسناد، این نسخه از حالت دریفت، چرخ‌های محرک را جدا می‌کند، از ترمزهای اصطکاکی خودرو برای قفل کردن آن‌ها و شروع یک سر خوردن استفاده می‌کند و سپس برای حفظ دریفت، گشتاور اضافه می‌کند. مقدار گشتاور با داده های سنسور سرعت چرخ تعیین می‌شود. یک کامپیوتر سرعت واقعی چرخ را با یک هدف از پیش تعیین شده برای رانش مقایسه می‌کند.

استفاده از ترمزهای اصطکاکی این رویکرد را از تلاش‌های قبلی فورد و همچنین حالت‌های دریفت بکار رفته در مدل‌های فعلی BMW M و مرسدس بنز AMG و همچنین Volkswagen Golf R متمایز می‌کند.

اما آیا ما آن را در یک خودروی تولیدی خواهیم دید؟

ثبت اختراع هیچ تضمینی برای برنامه های تولید نیست. خودروسازان به سرعت حق اختراع فناوری های جدید را ثبت می‌کنند، حتی اگر قصد استفاده قریب الوقوع از آنها در خودروهای تولیدی را نداشته باشند.

اما فورد با موستانگ Mach-E GT به خودروهای الکتریکی علاقه نشان داده است و فوکوس RS جدید ممکن است در برخی مواقع برای بازار اروپا ظاهر شود. پس هرگز نگو هرگز.

 

menusearch
fa.rrgh.ir