فراری پرسودترین خودروساز

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۲۲ پنج شنبه
(0)
(0)

فراری پرسودترین خودروساز

فراری پرسودترین خودروساز

فراری پرسودترین خودروساز

گزارش مالی خودروسازان در سه سال اخیر، فراری پرسودترین خودروساز سال ۲۰۲۱ شد

چالش‌های بی‌سابقه‌ای که صنعت خودرو در سال 2021 با آن مواجه شد.

منجر به نتایج مالی بی‌سابقه‌ای برای اکثر OEM‌های اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی شد.

این اولین و احتمالاً شگفت‌انگیزترین نتیجه از مطالعه دقیق گزارش‌های مالی 19 خودروساز در سراسر جهان است.

خودروهای کمتری نسبت به قبل از همه‌گیری فروخته شد، اما سود همچنان افزایش یافت.

بر اساس صورت های مالی استون مارتین، گروه بی ام و، دایملر، فراری، فورد، گروه جیلی،

جنرال موتورز، هوندا، گروه هیوندای موتور، ایسوزو، مزدا، رنو نیسان، استلانتیس، سوبارو،

سوزوکی، گروه تاتا، تسلا، تویوتا و گروه فولکس واگن، مجموعاً 1.89 تریلیون دلار درآمد داشتند.

این افزایش 13 درصدی نسبت به سال 2020 است.اما 6 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافته است.

جالب اینجاست که کل واحدهای فروخته شده از الگوی مشابهی پیروی نمی‌کنند.

در سال 2021، این شرکت ها 69.54 میلیون دستگاه خودرو فروخته اند که 2 درصد بیشتر از سال 2020 و 14 درصد کمتر از سال 2019 بوده است.

این روند عجیب فروش واحدها در مقابل سود تا حدودی با کمبود خودروهای جدید در دسترس به دلیل کمبود تراشه توضیح داده شده است.

خودروهای کمتر در دسترس همراه با تقاضای بیشتر پس از قرنطینه ناشی از کووید، قیمت ها را افزایش داده است.

در واقع، متوسط ​​درآمد هر واحد فروخته شده در سال 2021، 27270 دلار بوده که نسبت به سال 2020 11 درصد افزایش داشته است.

همچنین نسبت به سال 2019 10 درصد افزایش بهمراه داشته است.

در ادامه در صورت های مالی، سود عملیاتی یک واقعیت جالب دیگر را آشکار کرد.

علی‌رغم تأثیر همه‌گیری بر اقتصادهای جهانی و مسائل زنجیره تأمین متعاقب آن که بر صنعت خودرو تأثیر می‌گذارد.

این 19 شرکت OEM درآمد بیشتری نسبت به سال‌های 2020 و 2019 کسب کردند. سود حاصل از عملیات شرکت‌ها

(کل درآمد منهای هزینه‌های تولید و فروش/هزینه‌های اداری) در سال 2021 به 143.97 میلیارد دلار رسید.

به عبارت دیگر، به ازای هر 100 دلار فروش، این شرکت ها موفق شدند 7.60 دلار سود نگه دارند.

در مقابل، در سال 2020 این رقم تنها 3.60 دلار به ازای هر 100 دلار فروش بود.

این احتمالاً نشان‌دهنده اوج همه‌گیری در سال 2020 است، زیرا در سال 2019، سود عملیاتی 5.10 دلار در هر 100 دلار بود.

این افزایش هنگام مقایسه کل سود عملیاتی با تعداد کل خودروهای فروخته شده نیز چشمگیر به نظر می‌رسد.

به این ترتیب، از منظر درآمد هر خودروی فروخته شده به آن نگاه کنیم.

از 1270 دلار برای هر خودرو در سال 2019 به 892 دلار در سال 2020 کاهش یافت.

سپس به 2069 دلار در سال گذشته افزایش یافت.

تمرکز بر خودروهای SUV و EV به این OEMها کمک کرد تا ضررهای بزرگ ناشی از سایر خودروهای احتراق داخلی مانند سدان را جبران کنند.

با کاهش عرضه نیمه‌هادی‌ها، آن‌ها آنچه را که در دسترس بود برداشتند و آن‌ها را به سودآورترین مجموعه‌های خودرو پمپاژ کردند.

این خطوط مونتاژ را با از بین رفتن سایر مدل‌های کم‌سود، به کار انداختند.

در میان همه برندها، فراری همچنان سودآورترین خودروساز است.

حاشیه عملیاتی آن از 21.4 درصد در سال 2020 به 25.5 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس ارقام، این شرکت در سال 2021 به ازای هر دستگاه فروخته شده 106078 دلار درآمد خیره کننده کسب کرد.

 

فراری

فراری

 فراری پرسودترین خودرو

فراری پرسودترین خودرو

 فراری پرسودترین خودرو

فراری پرسودترین خودرو

menusearch
fa.rrgh.ir