شورلت کوروت Z06 به وضوح یک چالش را دوست دارد. آخرین شورولت کوروت Z06 از نسخهی سوپرشارژر V8 «بلوک کوچک» جنرال موتورز با عمر طولانی استفاده میکرد.
هیچ دلیل واضحی برای خارجیها وجود ندارد که چرا نسخهی محوری نسل فعلی C8 نمیتواند همان مسیر را طی کند.
افزایش عملکرد در عوض، Z06 جدید دارای یک موتور 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی کاملا جدید است که از میل لنگ تخت و سر سیلندر دو بادامک برای تولید حداکثر قدرت 670 اسب بخاری استفاده میکند.
در حالی که تغییرات زیادی نسبت به شورولت کوروت C8 معمولی وجود دارد، موتور جدید موتور تحول آفرین است و شخصیت شورولت کوروت Z06 را به شدت تغییر میدهد.
در حالی که کوروت پایه دور آرامی دارد و توسط یک خط قرمز کم 6500 دور در دقیقه محدود میشود، Z06 مانند یک ماشین مسابقه روشن میشود و قبل از اینکه محدودکننده زمان تماس بگیرد.
راه خود را تا 8500 دور در دقیقه میپیچد که بیشتر شبیه یک فراری است تا یک Vette سنتی. بنابراین.
گشتاور پایین محدود است اما موتور جدید در سرعت های پایین قابل حمل است و همان گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مانند C8 معمولی میتواند بر اساس حالت دینامیکی که خودرو در آن قرار دارد.
نرم و قوی باشد. فراتر از 4000 دور در دقیقه، شروع به زنده شدن میکند، و قبل از اینکه به قسمت قرمز دور شمارنده دیجیتال برسد، با قدرتی حرکت میکند که به نظر میرسد بیشتر سوپراسپرت باشد تا ماشین اسپورت.
شورلت ادعا میکند که سرعت 0-60 مایل در ساعت 2.9 ثانیه است، رقمی که در هر صورت بدبینانه به نظر میرسد.
خریداران Z06 باید انتخاب های بیشتری داشته باشند. بزرگترین آنها بین سقف استاندارد سبک تارگا، با یک پانل بالابر، یا کانورتیبل هوشمندانهتر اما 45 کیلوگرم سنگینتر است که از سقف سخت قابل جمع شدن با قدرت استفاده میکند.
هر دو خودرو از استحکام پیچشی یکسانی برخوردارند، اگرچه کانورتیبل فاقد پوشش شیشهای موتور برادر خود است. بسته Z07 هاردکور تنظیمات تعلیق سفتتری را به همراه دارد.
Z06 استاندارد در حال حاضر 30 درصد محکمتر از کوروت اصلی است – بهعلاوه ترمزهای سرامیکی کربنی و لاستیکهای میشلین Pilot Sport Cup 2. خریداران همچنین میتوانند پکیج هوا را انتخاب کنند.
که بال عقب برجسته را به همراه دارد و حداکثر نیروی رو به پایین را به 330 کیلوگرم میرساند، بهعلاوه گزینه مستقل چرخهای فیبر کربنی برای صرفهجویی در 5 کیلوگرم دیگر در هر پیچ.
اگرچه Z06 از C8 معمولی محکم تر است، اما خیلی محکم نیست. مسلماً، مسیر آزمایشی من در میشیگان شامل برخی از جادههایی بود که خودرو در آنها توسعه داده شد -
نکتهای که با برخورد یک نقطه ناپدید با یک نمونه اولیه Z06 مبدل در مسیر دیگر به من نشان داد. اما در ملایم ترین محیط پویا تور، هنوز به اندازه کافی برای استفاده در جاده سازگار است، و حتی حرکت به سمت Sport آن را بیش از حد خشن نمیکند.
فرمان با دنده بالا و بسیار مستقیم است، با حداقل ورودی های مورد نیاز در همه پیچ ها به جز تنگ ترین پیچ ها. با توجه به شکل نامناسب فرمان مربعی و این واقعیت که بالا و پایین رینگ از فیبر کربن لغزنده ساخته شده است، احتمالاً همینطور است.
در حالی که من موفق به تجربه Z06 در یک مسیر نشدم، نمد فرمان برای کارهای مداری با بار بالا تنظیم شد.
به طور مشابه، بارگیری در دنیای واقعی هیچ فرصتی برای فشار دادن فراتر از چسبندگی عظیم ایجاد شده توسط لاستیک ها ایجاد نمیکرد. ماشینی که من سوار شدم.
به جای تایرهای کاپ، روی تایرهای مناسب جاده Pilot Sport 4S بود، اما در آسفالت خشک، چسبندگی زیادی داشت. 61 درصد کامل از جرم ساکن Z06 روی چرخهای عقب نشسته است.
این عدم تعادل در روشی که خودرو بهطور تهاجمی خط پیچش را هنگام کاهش گاز سفت میکند، آشکار است، اما تقریباً غیرممکن بودن ایجاد کمفرمان در سرعتهای جاده به این معنی است که وجود ندارد.
واقعاً نیازی به انجام این کار است با وجود محدودیتهای بسیار بالا، گمان میکنم وقتی Z06 رها شود، ناگهان این کار را انجام دهد.
اما احساس تند و تند و ناخوشایندی ندارد، و حتی در سرعت های جاده ای، فرصت گوش دادن به موسیقی متن صدای موتور به درستی خاص به نظر میرسد.
با داشتن اگزوز در بلندترین حالت قابل تعویض، به نظر میرسد که به طور موثری بی صدا نیست و مطمئناً هرگز نمیتواند مقررات سختگیرانه اروپا را برای نویز رانندگی تصویب کند.
در مورد قابلیت سکونت، Z06 از همان کابین بسیار جادار مانند کوروت اصلی بهره میبرد، قطعاً طبق استانداردهای خودروهای اسپرت. برخلاف بسیاری از برنامههای ویژه متمرکز بر پیست، در جاده احساس خشن یا به خطر انداختن نمیکند.
همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر تنظیمات قابل انتخاب برای دمپرهای تطبیقی، نقشه موتور، یادداشت اگزوز و احساس فرمان، Z06 دارای «احساس ترمز» قابل تنظیم است که وزن و سطح مقاومت پدال را تغییر میدهد.
من برای تصور اینکه کسی چیزی بخواهد جز محکم ترین محیط در ماشینی که اینقدر قوی است، تلاش میکنم.
Z06 همچنین در مقایسه با بازار گستردهتر آمریکا، یک معامله عملکردی مناسب است.
اگرچه مطمئن است که فروشندگان افزایش قابل توجهی «تعدیل بازار» را بر روی فهرست قیمت رسمی اعمال خواهند کرد.
ابتدایی ترین نسخه از 109295 دلار قبل از کسر مالیات در ایالات متحده شروع میشود که به سختی بیشتر از یک پورشه 911 سطح ابتدایی است.
حتی قرار دادن مجموعه کاملی از آپشن های پویا روی گران ترین 3LZ convert ible قیمت آن را از 150000 دلار عبور نمیدهد.
برای دیدگاه، این 75000 دلار کمتر از قیمت اولیه پورشه 911 GT3 RS جدید است.
متأسفانه، با وجود سابقه ای که توسط کوروت پایه راست فرمان ایجاد شده است، هیچ برنامه ای برای آوردن Z06 به اروپا وجود ندارد.
با ما در تماس باشید.
آدرس کارخانه:
تهران - جاده قدیم ساوه - نصیرشهر- خ شهدای صنعت - جاده قرمز - کوچه هشتم - قطعه 948
تلفن های تماس :
021-56456600
09302971771
Info @RRGH.ir
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.