خودروهای دیزلی

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۵ دوشنبه
(0)
(0)

خودروهای دیزلی

خودروهای دیزلی

خودروهای دیزلی

خودروهای دیزلی یا بنزینی؟ این سوالی است که هر خریدار احتمالی خودرو با آن مواجه است.

تقریباً هر خودروساز دیگری یک گزینه موتور دیزلی و بنزینی جداگانه برای سری خودروهای خود دارد و در نهایت همه اینها به انتخاب های شخصی، نیازهای رانندگی و اقتصاد بستگی دارد.

قانون سرانگشتی در اینجا می‌گوید که اگرچه موتورهای دیزلی گران قیمت هستند، اما شناخته شده اند که مصرف سوخت بهتری نسبت به همتایان بنزینی خود دارند.

به آن اضافه کنید که اختلاف نرخ سوخت بین این دو همیشه شمال روپیه بوده است. 10/ لیتر و برای گازوئیل های دیزلی سوخت مخزن بزرگ که اهمیت دارد.

همه اینها دیزل را به یک چشم انداز بسیار وسوسه انگیز تبدیل می‌کند

هوندا زمانی که بازار زیادی را به دلیل نبود موتور دیزلی در مجموعه خود از دست داد، آن را به سختی یاد گرفت و در نهایت مجبور شد با معرفی موتور دیزلی i-DTEC خود تسلیم شود..

در بازاری به تنوع بازار ما، سهم مناسبی از بنزین و گازوئیل در جاده ها وجود دارد.

بنزین‌ها استدلال می‌کنند که موتورهای دیزلی معمولا زود از بین می‌روند، سطح NVH به طرز وحشتناکی بالاست و برای ادامه حرکت به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند.

بهتر یا نه، ما عاشق اتومبیل های دیزلی خود هستیم و در این بخش در مورد اینکه چگونه می‌توانید با خوشحالی (و به راحتی) از اتومبیل دیزلی خود نگهداری کنید صحبت می‌کنیم.

اما قبل از شروع نکات ما، ابتدا بفهمیم که چگونه و چرا موتورهای دیزلی با بنزینی یا هر موتور بنزینی دیگری متفاوت هستند، زیرا این مهم است.

موتورهای دیزلی مانند بنزین بر اساس اصل احتراق داخلی هستند. همان مته، هوا به داخل محفظه می‌رود، فشرده می‌شود.

دما بالا می‌رود و متعاقباً سوخت تزریق شده برای حرکت پیستون ها می‌سوزد.

در حالی که یک موتور بنزینی معمولی هوا را حدود 10 بار فشرده می‌کند، یک موتور دیزلی کار بیشتری برای فشرده سازی آن با ضریب 25 تا 30 انجام می‌دهد.

این گرمای کافی تولید می‌کند تا سوخت کمی که مطابق با توان مورد نیاز راننده به سیستم تزریق می‌شود، مشتعل شود. در این فرآیند، نیاز به شمع نیز دور زده می‌شود.

هوندا زمانی که بازار زیادی را به دلیل نبود موتور دیزلی در مجموعه خود از دست داد، آن را به سختی یاد گرفت و در نهایت مجبور شد با معرفی موتور دیزلی i-DTEC خود تسلیم شود..

در بازاری به تنوع بازار ما، سهم مناسبی از بنزین و گازوئیل در جاده ها وجود دارد.

بنزین‌ها استدلال می‌کنند که موتورهای دیزلی معمولا زود از بین می‌روند، سطح NVH به طرز وحشتناکی بالاست و برای ادامه حرکت به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند.

بهتر یا نه، ما عاشق اتومبیل های دیزلی خود هستیم و در این بخش در مورد اینکه چگونه می‌توانید با خوشحالی (و به راحتی) از اتومبیل دیزلی خود نگهداری کنید صحبت می‌کنیم.

اما قبل از شروع نکات ما، ابتدا بفهمیم که چگونه و چرا موتورهای دیزلی با بنزینی یا هر موتور بنزینی دیگری متفاوت هستند، زیرا این مهم است.

موتورهای دیزلی مانند بنزین بر اساس اصل احتراق داخلی هستند. همان مته، هوا به داخل محفظه می‌رود، فشرده می‌شود، دما بالا می‌رود.

متعاقباً سوخت تزریق شده برای حرکت پیستون ها می‌سوزد.

در حالی که یک موتور بنزینی معمولی هوا را حدود 10 بار فشرده می‌کند، یک موتور دیزلی کار بیشتری برای فشرده سازی آن با ضریب 25 تا 30 انجام می‌دهد.

این گرمای کافی تولید می‌کند تا سوخت کمی که مطابق با توان مورد نیاز راننده به سیستم تزریق می‌شود، مشتعل شود. در این فرآیند، نیاز به شمع نیز دور زده می‌شود.

از آنجایی که کار بیشتری انجام می‌دهد، افزایش تصاعدی در فرآیند سایش وجود دارد که سازندگان خودرو باید با آن مقابله کنند.

مکانیک بهتر و مواد مرغوب به افزایش هزینه‌ها تبدیل می‌شود و بنابراین، موتورهایی که خودروهای گران‌تر در این بخش را تامین می‌کنند،

عملکرد لذت‌بخشی را در جاده‌ها به ارمغان می‌آورند.

 

نکات تعمیر و نگهداری
نکات تعمیر و نگهداری

هر خودرویی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و برای خودروهای دیزلی محبوب ما نیز خوب است.

فقط این مجموعه از توصیه ها/نکات کلی برای تمیز نگه داشتن خودروی خود و ثبت مایل های بیشتر در کیلومتر شمار وجود دارد.

البته اینها توصیه های کلی هستند که برای اکثر خودروهای دیزلی خوب است اما نه همه آنها، زیرا تفاوت در مکانیک و اجزای موتور در بین سازندگان مختلف وجود دارد.

آتش گرفتن

موتورهای دیزلی شمع ندارند و احتراق کاملاً به نیروی باتری متکی است.

بنابراین استفاده از حداقل برق خودرو (مهمتر از همه AC) در هنگام روشن کردن خودرو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

موتور دیزلی شما برای کار بهینه باید مقداری گرمای اولیه ایجاد کند. اکنون اکثر خودروها مجهز به مکانیزم پیش گرمایش هستند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از روشن کردن اشتعال منتظر بمانید تا نشانگر «پیش گرمایش» خاموش شود.

در طول زمستان، به گرم کردن موتور به مدت 5 دقیقه قبل از افزایش سرعت کمک می‌کند.

کلاچ را در حین احتراق درگیر کنید

این به کاهش بار روی موتور استارت کمک می‌کند، موتوری که کار راه‌اندازی موتور دیزل سنگین را دارد.

کمک به موتور با درگیر کردن کلاچ، طول عمر طولانی مدت و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر را در آینده تضمین می‌کند.

 

محدوده دور بهینه

دورهای بالاتر بالاتر از علامت 4000-5000 صدای بیشتری تولید می‌کند، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و قدرتی معادل رانندگی با دور پایین تولید نمی‌کند.

دورها را در حدود 2000-3000 دور در دقیقه پایین نگه دارید و می‌توانید مطمئن باشید که موتور خود را راضی نگه دارید.

 خدمات منظم

هر چند وقت یکبار ماشین شما نیاز به آبگیری دارد.

نه لزوماً فقط با دیزل. برای شارژ روغن موتور، مایع خنک کننده و تعویض فیلتر هوا و روغن، برنامه های خدمات دوسالانه یا سه ماهه باید دنبال شود.

واشرها در حین انجام این خدمات نیاز به توجه ویژه دارند.

فشار تایر

فشار تایر به شدت بر نوع عملکردی که از موتور دریافت می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

از این رو، بسیار توصیه می‌شود که فشار باد لاستیک را در حد مطلوبی که در دفترچه راهنمای خودرو پیشنهاد شده است حفظ کنید.

بررسی سوخت

قانون طلایی در مورد نگهداری از دیزل شما این است که هرگز اجازه ندهید موتور با سوخت خشک شود.

یک موتور خشک می‌تواند هر زمان که بخواهد از کار بیفتد و پمپ بنزین متوقف شود. برای راه اندازی مجدد موتور به سوخت دستی موتور نیاز است.

همچنین خطر زنگ زدگی ناشی از کارکردن موتور خشک وجود دارد.

برخی از موتورهای مدرن اکنون به عنوان مکانیزم ایمنی، عرضه سوخت زیر 2-3 لیتر را قطع می‌کنند.

 

 

 

menusearch
fa.rrgh.ir