ایلان ماسک میگوید بهدلیل استفادهی اندک از شارژر قابلحمل، تسلا تصمیم گرفته است ارائهی این شارژر را با خودروهای جدید متوقف کند.
تسلا سیاست دیرینه خود را برای تحویل هر وسیله نقلیه با کابل شارژ موبایل تغییر داد.
در عوض، شروع به فروش جداگانه آنها به قیمت 400 دلار برای شارژ سطح 2 و 275 دلار برای سطح 1 کرد.
این حرکت یادآور حذف شارژ USB همراه با آیفون توسط اپل است.
ایلان ماسک، میگوید تسلا در پاسخ به واکنشها، قیمت شارژر موبایل موجود در حال حاضر موجود در انبار را 75 دلار کاهش خواهد داد.
طبق صحبت های تسلا، شارژرهای موبایل با وجود اینکه در زمان خرید وجود داشتهاند، دیگر شامل نمیشوند، مگر اینکه قبلاً تحویل گرفته باشید.
ارتباطات داخلی تسلا اکنون میگوید که تمام تحویلها «برای چند هفته آینده» همراه با کانکتور موبایل ارائه میشوند.
با توجه به اینکه شارژ یکی از بزرگترین دغدغههای خریداران خودروهای برقی است.
برای تسلا منطقی بود که با هر وسیله نقلیهای که فروخته میشود، یک کابل شارژ موبایل قرار دهد.
کیت شارژ گنجانده شده در طول سال ها تکامل یافته است.
تسلا قبلاً یک کابل شارژ با کانکتور NEMA 14-50 (سطح 2) و یک کانکتور برای یک پریز معمولی (سطح 1) داشت.
بعداً خودروساز تصمیم گرفت کانکتور NEMA 14-50 را از بسته ارائه شده حذف کند.
فقط آداپتور NEMA 5-15 را که برای یک پریز معمولی است، درج کرد. میتوانید کانکتور سطح 2 را جداگانه خریداری کنید.
با حداکثر توان خروجی 1.3 کیلووات، کانکتور موجود سرعت شارژ بین دو تا سه مایل در ساعت را فعال میکند.
زیاد نیست، اما باز هم بهتر از هیچ است و برای شارژ شبانه مناسب است.
برای هر چیزی بهتر، دارندگان تسلا باید یک ایستگاه شارژ سطح 2 در خانه نصب کنند.
اکنون تسلا یک گام فراتر رفته و تصمیم گرفته است که هیچ کابل شارژی را به خودروهای جدید خود اضافه نکند.
مدیر عامل شرکت ایلان ماسک گفت که تسلا معتقد است که استفاده در بین مالکان آنقدر کم است.
بنابراین نمیتواند تامین کابل را با هر تحویل خودروی جدید توجیه کند.
«آمار استفاده بسیار کم بود، بنابراین بیهوده به نظر میرسید.
از جنبه مثبت (کوچک)، ما آداپتورهای دوشاخه بیشتری را با کیت کانکتور موبایل اضافه خواهیم کرد."
این اقدام یادآور تصمیم اپل برای توقف عرضه شارژ USB با آیفون های جدید در چند سال پیش است.
این شرکت همچنین در آن زمان به اتلاف آن اشاره کرد. با این حال، شباهت ها در آنجا متوقف شد.
اپل میتواند به این واقعیت تکیه کند که اکثر مشتریان قبلاً چندین شارژر USB/Lightning داشتند.
اما این احتمال برای خریداران تسلا، بهویژه آنهایی که تازه وارد خودروهای الکتریکی شدهاند، بسیار کمتر است.
همچنین، حتی اگر اکثر کاربران اغلب از کابلهای موبایل استفاده نمیکنند.
ممکن است قبل از نصب یک ایستگاه شارژ خانگی، در بدترین سناریو یا در اوایل تجربه مالکیت در ماشین بمانید.
بنابراین برای افرادی که وسایل نقلیه جدید تسلا را بدون اتصال دهنده تحویل میگیرند، باید جایگزینی را در جای دیگری پیدا کنند.
برداشت Electrek
من طرفدار این حرکت نیستم میدانم که وضعیت هر کس متفاوت است.
اما مالکان زیادی را میشناسم که عمدتاً از شارژر همراه خود استفاده میکنند.
مشخصاً زمانی که تسلا NEMA 14-50 را ارائه کرد، بیشتر از آن استفاده میکنند.
من شخصاً احتمالاً بیش از 80 درصد از شارژ خود را در تسلا مدل 3 خود با شارژر ارائه شده انجام دادم.
من فکر میکنم فروش یک ماشین الکتریکی با یک دستگاه شارژ منطقی است.حتی اگر در نهایت محصول شارژ اصلی شما نباشد.
با توجه به ارزشی که دارد، تسلا اولین شرکتی نیست که این کار را انجام میدهد.
اوایل امسال فهمیدیم که EV6 کیا با کابل شارژ عرضه نمیشود و در آن زمان گفتیم:
EV6 با کابل شارژ سطح 1 یا 2، خوب یا بد، عرضه نمیشود.
در صحبت با تیم، فکر میکنم این است که چرا یک قطعه 1000 دلاری و پیچیدگی مرتبط با آن اضافه کنیم.
در حالی که افراد ممکن است از قبل یک ایستگاه شارژ در خانه داشته باشند.
ممکن است گاراژ نداشته باشند، و یا احتمالاً میتوانند یکی را انتخاب کنند که برای آنها بهترین طراحی شده است.
قیمت ارزان تر در یک خرده فروش آنلاین. برای شخصی مثل من که در حال حاضر پنج شارژر EV مختلف در خانه دارد، منطقی است.
اما به عنوان اولین خریدار EV، پیچیدگی قابل توجهی را به خرید یک EV اضافه میکند. انداختن کابل شارژ 200 دلاری بسیار منطقی است
من میدانم که بسیاری از مالکان دوست دارند همیشه کانکتور موبایل را در ماشین حمل کنند تا در صورت لزوم، شارژی را در جایی دریافت کنند.
شما چی فکر میکنید؟ آیا تسلا در اینجا حریص است یا حرکت خوبی است؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
با ما در تماس باشید.
آدرس کارخانه:
تهران - جاده قدیم ساوه - نصیرشهر- خ شهدای صنعت - جاده قرمز - کوچه هشتم - قطعه 948
تلفن های تماس :
021-56456600
09302971771
Info @RRGH.ir
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.