8 مشکل رایج خودرو

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۱/۳۱ چهارشنبه
(0)
(0)

8 مشکل رایج خودرو

8 مشکل رایج خودرو

8 مشکل رایج خودرو

در اینجا هشت مشکل رایج خودرو (و راه حل آنهارا با هم می‌خوانیم.

شما ماشین خود را خریدید، آن را به همه جا بردید، و اکنون چند مایل در ساعت خود دارد.

برنامه تعمیر و نگهداری شما، دوست 4 چرخ شما را برای سالیان متمادی مانند جدید نگه داشته است.

با این حال، مواقعی وجود دارد که برای شما دردسر ایجاد می‌کند - و شما نمی‌دانید علت چیست یا کدام قسمت تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

موتور بد احتراق
موتور بد احتراق

یکی از هشت مشکل رایج خودرو موتور بد احتراق است.

هنگامی که موتور خود را روشن می‌کنید، خاموش شدن موتور به عنوان یک صدای پاپ متمایز رخ می‌دهد.

همه ما می‌دانیم که احتراق داخلی در یک موتور به صورت چرخه جذب مخلوط هوا و سوخت، سوزاندن آن و خروج بخار از طریق اگزوز رخ می‌دهد.

اگر چیزی این چرخه را قطع کند، یک اشتباه رخ می‌دهد. چندین دلیل ممکن برای این وجود دارد که رایج ترین آنها مشکل شمع است.

اگر متوجه شدید که موتور شما روشن نمی‌کند:

شمع را بررسی کنید: کاپوت را بالا بیاورید و به شمع نگاهی بیندازید. اگر مشکی بود با برس تمیز کنید و دوباره تست کنید.
شمع را عوض کنید: اگر ماشین بعد از تمیز کردن روشن نشد، باید شمع را تعویض کنید. این جزء پرهزینه نیست و بدون هزینه زیاد قابل تغییر است.
با یک مکانیک مشورت کنید: اگر حتی پس از تعویض شمع، ایراد ناقص اتفاق بیفتد، توصیه می‌کنیم خودروی خود را توسط یک مکانیک موتور ماهر بررسی کنید

زیرا ممکن است مشکل مربوط به سر سیلندر یا سر پیستون باشد.

موتور بد احتراق، موتور، چرخه، هوا، سوخت، اگزوز، شمع،مکانیک، سرسیلندر، سر پیستون

باطری خراب

باطری خراب

یکی از هشت مشکل رایج خودرو باتری خراب یا باتری مرده است.

همچنین یکی از مشکلاتی است که ماشین شما را غیرقابل رانندگی می‌کند و روز شما را خراب می‌کند.

هنگامی که ماشین خود را روشن می‌کنید، علائم خرابی باتری آشکار می‌شود.

یک باتری در حال مرگ زمان بیشتری طول می‌کشد تا موتور را بچرخاند و راه اندازی کند، در حالی که باتری مرده ماشین را روشن نمی‌کند.

چند دلیل برای خراب شدن باتری وجود دارد که عبارتند از:

روشن ماندن چراغ ها یا سایر وسایل الکتریکی
قرار گرفتن در معرض دماهای شدید
خوردگی در پایانه ها
باتری قدیمی

عدم استفاده گسترده
خرابی سیستم شارژ

اگر متوجه شدید که باتری ماشین شما پاسخ نمی‌دهد، پس:

Jump Start: این راه حل برای باتری مرده در صورتی که وضعیت خوبی داشته باشد، جستجو می‌شود و بیشتر اوقات کار می‌کند.
مایع باتری را بررسی کنید: اگر باتری شما فقط با استارت زدن کار می‌کند، بهتر است آن را بررسی کنید زیرا ممکن است مایعات در باتری از بین برد

باتری را تعویض کنید: اگر باتری شما اصلاً به پرش پاسخ نمی‌دهد، وقت آن رسیده است که یک باتری جدید نصب کنید.
سیستم شارژ را بررسی کنید: اگر باتری خوبی دارید و شارژ نمی‌شود، سیستم شارژ مشکل دارد که نیاز به مداخله یک مکانیک ماهر دارد.

 

 

ترمز جیر جیر

ترمز جیر جیر

یکی از هشت مشکل رایج خودرو ترمزی است که با صدای بلند جیر جیر می‌کند.

فشردن ترمزها باعث می‌شود آنها با صدای بلند جیرجیر کنند؟

این یک تماس واضح برای کمک است! گاهی اوقات ترمزهای خیس ممکن است صدای جیرجیر منتشر کنند و این به دلیل وجود لایه آب روی لنت ترمز یا کفشک ترمز است.

پس از خشک شدن آب آن صدا باید از بین برود. اگر اینطور نیست، لنت ترمز یا لنت ترمز فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد.

این ایده خوبی است که اینها را جایگزین کنید زیرا ترمزها بخش بسیار مهم و جدایی ناپذیر رانندگی هستند.

 

پدال کلاج محکم

پدال کلاچ محکم

یک پدال کلاچ معمولی صاف و آسان است و بدون هیچ وقفه ای این کار را انجام می‌دهد.

وقتی احساس می‌کنید که از قدرت عضلانی بیشتر از حد معمول برای فشار دادن پدال کلاچ استفاده می‌کنید، مشکلی در آن وجود دارد. بیایید علل احتمالی را ببینیم:

پدال مسدود شده: می‌توانید پدال کلاچ را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی زیر آن وجود دارد یا خیر و آن را بردارید.
کابل کلاچ را بررسی کنید: علائم ساییدگی روی کابل کلاچ (از پدال کلاچ زیر گیربکس خارج می‌شود) را بررسی کنید.

اگر نمی‌توانید به این ترتیب خم شوید، از مکانیک خود کمک بخواهید. بسته به یافته ها، کابل ممکن است روغن کاری یا تعویض شود.
دیسک کلاچ فرسوده: از مکانیک خود بخواهید تا دیسک کلاچ را به طور کامل بررسی کند. اگر برای مدت طولانی با خودرو رانندگی کرده اید.

این احتمال وجود دارد که دیسک کلاچ شما فرسوده شده باشد. این می‌تواند منجر به یک کلاچ بی پاسخ یا کم پاسخ به شکل سفتی شود. با تعویض دیسک کلاچ مشکل بلافاصله حل می‌شود.
پدال کلاچ را تنظیم کنید: اگر اخیراً بخشی از کلاچ خود را تعویض کرده اید و آن را سفت تر از حد معمول می‌بینید، در این صورت پدال برای کارکرد نرم و آزاد به مقداری تنظیم نیاز دارد

این کار را نیز می‌توان در نزدیکترین گاراژ اتومبیل شما انجام داد.

 

صدای جیغ از موتور
صدای جیغ از موتور

بنابراین، یک روز خوب ماشین خود را روشن کردید و آن فقط به سمت شما زوزه می‌کشد وشما را می‌ترساند.

در حالی که صدا ترسناک است، علت آن یک تسمه محرک فرسوده است

تسمه محرک تعدادی از لوازم جانبی مهم مانند دینام، پمپ فرمان و پمپ آب را به حرکت در می‌آورد.

اینها برای عملکردهایی مانند شارژ باتری، کنترل فرمان و کنترل آب و هوا در ماشین شما مرتبط هستند.

تسمه محرک را می‌توان در نزدیکترین گاراژ خود تعویض کرد و می‌توانید آرامش گوش خود را به دست آورید.

داغ شدن بیش از حد موتور

داغ شدن بیش از حد موتور

یکی از هشت مشکل رایج خودرو داغ شدن بیش از حد موتور است.

موتور خودرو به دلیل عملکرد داخلی آن داغ می‌شود. آن طبیعی است. و رادیاتور و خنک کننده برای تنظیم دمای آن وجود دارد.

اما اگر متوجه شدید که گیج دما بالا می‌رود، دلیلی برای نگرانی است زیرا موتور می‌تواند به اندازه ای گرم شود که خود را ذوب کند!

کاری که می‌توانید برای خنک کردن موتور ماشین خود انجام دهید:

مایع خنک کننده را بررسی کنید: اگر هر چیز دیگری در محفظه موتور مشکل ساز نباشد، باید یک دسته خنک کننده تازه به ماشین خود اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که خنک کننده را هر 48000 کیلومتر یا سه سال یکبار تعویض کنید.

رادیاتور را بررسی کنید: رادیاتور از یک فن و چند لوله تشکیل شده است. مایع خنک کننده در لوله ها جریان می‌یابد در حالی که فن مایع و موتور را خنک می‌کند.

گاهی اوقات فن رادیاتور از کار می‌افتد و گاهی اوقات فقط آب آن تمام می‌شود. می‌توانید آن را دوباره پر کنید و اگر فن کار نمی‌کند، فوراً با مکانیک خود تماس بگیرید.
ترموستات کار نمی‌کند: یک ترموستات به مایع خنک کننده اجازه می‌دهد تا در داخل روکش آب خنک شود تا موتور بیش از حد گرم شده خنک شود.

اگر ترموستات خراب شود، بدیهی است که موتور گرم می‌شود. اگر اغلب این اتفاق می‌افتد، ترموستات را بررسی کنید.
پمپ آب آسیب دیده: پمپ آب چیزی است که به جریان آب و مایع خنک کننده به موتور و برگشت به رادیاتور کمک می‌کند.

پمپ آب آسیب دیده پمپ نمی‌کند و از این رو منجر به گرم شدن بیش از حد می‌شود. بررسی کامل سیستم خنک کننده این مشکل را آشکار می‌کند.

شلنگ های بد: شیلنگ ها لوله هایی هستند که مایع خنک کننده و آب را از رادیاتور به موتور و بالعکس می‌برند. ترک خوردگی شلنگ یا نشتی شلنگ می‌تواند دلیل داغ شدن بیش از حد موتور باشد.

بهتر است این موارد را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

عدم پاسخگویی فرمان

عدم پاسخگویی فرمان

امروزه خودروها از فرمان کمکی استفاده می‌کنند که به آن فرمان برقی نیز می‌گویند.

این به غلبه بر چرخش دستی چرخ ها از نظر فیزیکی خسته کننده کمک می‌کند.

با فرمان برقی، فرمان شما باید پاسخگو و بدون زحمت باشد.

اگر این امر پاسخگو نباشد، رانندگی به وضعیت خطرناکی تبدیل می‌شود، زیرا خودرو به ورودی‌های فرمان شما پاسخ نمی‌دهد.

اگر چنین باشد، علت احتمالی می‌تواند از دست دادن مایع فرمان یا خرابی موتور الکتریکی باشد که به فرمان قدرت می‌دهد.

در مورد اولی می‌توانید روغن فرمان را بررسی کرده و آن را پر کنید، اما در مورد دومی بازدید از گاراژ ضروری است.

تعلیق جغجغه ای
تعلیق جغجغه ای

تعلیق لرزان در بیشتر موارد ناشی از شل شدن مهره ها، پیچ ها یا بوش های فرسوده است.

اگر بتوانید زیر ماشین بروید، اینها را می‌توان خیلی راحت تعویض کرد. اگر نه پس عاقلانه است که به مکانیک بروید.

در بدترین حالت ممکن است قطعات تعلیق مقدار قابل توجهی سایش و پارگی یا زنگ زدگی ببینند.

ناآگاهی همیشه سعادت نیست و اگر متوجه صداهای غیرعادی شدید و قادر به تعیین دقیق مکان نیستید، همیشه باید ماشین را چک کنید.

در صورت زنگ زدگی شدید، که در حالت ایده آل اگر خودرو بیش از حد قدیاست یا در محیط مرطوب بوده باشد.

هیچ راهی برای نجات آن وجود ندارد و در حالت ایده آل باید قطعه به طور کامل تعویض شود.

این نیز یکی از هشت مشکل رایج خودرو است که رانندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

menusearch
fa.rrgh.ir