مزدا 3 اسکای اکتیو

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۱۸ یکشنبه
(1)
(0)

مزدا 3 اسکای اکتیو

 مزدا 3  اسکای اکتیو

مزدا 3 اسکای اکتیو

مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس رویت شد.

عکاسان موفق شدند اولین تصاویر را در حالی ثبت کردند که نوشته‌های روی این خودرو نشان می‌دهد مزدا از پیشرانه ی جدید اسکای اکتیو ایکس در این خودرو استفاده می‌کند.
اسکای اکتیو ایکس سری جدیدی از موتورهای اسکای اکتیو است که دیگر نیازی به شمع ندارد.

درست زمانی که همه فکر می‌کردیم موتور بنزینی در حال انقراض است

مزدا راه‌حلی نوآورانه ایجاد کرده است که می‌تواند به اندازه‌ای آن را پرورش دهد تا زندگی جدیدی را فراهم کند.

اگرچه ممکن است در نهایت برای جلوگیری از شهاب سنگ خودروهای الکتریکی که احتمالاً در دهه‌های آینده بر سیاره زمین حکمرانی می‌کنند کافی نباشد.

برند ژاپنی موتور بنزینی را به گونه‌ای تغییر داده است که آن را تمیزتر، لاغرتر و کارآمدتر از همیشه کرده است. بدون به خطر انداختن عملکرد یا قابلیت رانندگی روزمره.

تحت چیزی که مزدا آن را فناوری اسکای اکتیو ایکس می‌نامد و اکنون در جدیدترین نسل هاچ و سدان مزدا 3 موجود است.

موتور بنزینی دارای چیزی است که به عنوان جرقه زنی تراکمی کنترل شده شناخته می‌شود.

بهترین ویژگی های یک چرخه احتراق اقتصادی مانند دیزل را با قدرت ترکیب می‌کند.

عملکرد یک موتور بنزینی معمولی بدون سوز، که نتیجه خالص آن بهبود قابل توجهی در مصرف سوخت است.

 

مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس

مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس چگونه کار می‌کند؟

یک موتور دیزل با احتراق سوخت تحت فشار شدید کار می‌کند، که به طور کلی به این معنی است که از هر انفجار حداکثر انرژی را به دست می‌آورد.

بنابراین می‌تواند سوخت کمتری را برای انفجار بزرگتر مصرف کند. نکته منفی این است که اکثر موتورهای دیزلی پر سر و صداتر، کمتر تصفیه شده هستند.

نمی توانند به اندازه موتورهای بنزینی دور بچرخند. و بدون توربو شارژر – که این روزها به ندرت اتفاق می‌افتد – قدرت زیادی تولید نمی‌کنند.

از طرف دیگر، یک موتور بنزینی معمولی از یک شمع استفاده می‌کند که معمولاً در بالای محفظه احتراق قرار دارد تا سوخت را مشتعل کند.

به دلیل موقعیت مکانی آن، حتی با سیستم های تزریق سوخت پیشرفته، انفجار به آن اندازه ثابت نیست و گاهی اوقات هر ژول سوخت واقعا نمی‌سوزد.

این امر باعث هدر رفتن انرژی و افزایش انتشار گازهای گلخانه ای مضر می‌شود.

بنابراین، کاری که مزدا انجام داده است این است که بهترین قطعات را از هر کدام گرفته و آنها را به هم بچسباند.

در حالی که موتور را با یک سیستم هیبریدی ملایم و یک باتری لیتیوم یونی 24 ولتی برای کارایی بیشتر مرتبط می‌کند.

که این فناوری را مقرون به صرفه تر، سبک تر و ارزان تر می‌کند.

پیچیدگی کمتری نسبت به هیبریدی که با باتری کار می‌کند.

همچنین فضای بیشتری از یک موتور معمولی در زیر کاپوت اشغال نمی‌کند، بنابراین هیچ مشکلی برای فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد.

اساساً، موتو مزدا3 اسکای اکتیو یک 4 سیلندر تنفس طبیعی 2.0 لیتری نسبتاً معمولی دارد.

که در سرعت های پایین موتور با تزریق یک اسپری ریز سوخت به هر سیلندر در مسیر ورودی و به دنبال آن یک توپ کوچک دیگر سوخت کار می‌کند.

به طور مستقیم در شمع در سکته فشرده سازی. مانند توپ گلف که در یک اسفنج له می‌شود.

وقتی شمع جرقه مخلوط غنی تری را در بالای آن مشتعل می‌کند، لایه ریزتر و پایینی سوخت آنقدر فشرده می‌شود.

مانند موتور دیزلی به سرعت می‌سوزد و انفجار یکنواخت تری ایجاد می‌کند. این بدان معناست که برای تولید انرژی معادل به سوخت کمتری نیاز دارد و متعاقباً اقتصاد کلی را بهبود می‌بخشد.

این حقه به این واقعیت گسترش می‌یابد که تحت شتاب های سنگین و در سرعت های بالا موتور، جایی که بارهای فشار چرخه احتراق تراکمی برای اطمینان طولانی مدت بسیار زیاد است.

موتور به طور یکپارچه به چرخه جرقه معمولی تغییر می‌کند.

 

 

تجهیزات جانبی

 

تجهیزات جانبی مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس

در حال حاضر، موتور SkyActiv-X به طور انحصاری در مزدا3 تاکامی پرطرفدار موجود است که قیمت آن 51995 دلار است.

اما این فناوری در طیف وسیعی از مزدا گسترش خواهد یافت و از شاسی‌بلند کوچک CX-30 شروع می‌شود. به زودی در نمایشگاه های نیوزلند

در حالی که سبک بدنه متفاوت است، آنها سطح یکسانی از تجهیزات استاندارد را به اشتراک می‌گذارند.

شامل تزئینات داخلی چرمی با گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، یک دسته ابزار دیجیتالی ....

یک صفحه نمایش عریض با داشبورد با ناوبری، بلوتوث و انعکاس گوشی هوشمند برای دستگاه های موبایل اپل و اندروید.

مجموعه کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال نیز وجود دارد، مانند ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل فعال، تشخیص نقاط کور،

کمک حفظ خطوط، هشدارهای عبور از جلو و عقب و دوربین 360 درجه معکوس.

 

 

رانندگی با مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس

رانندگی کردن با مزدا اسکای اکتیو ایکس چگونه است؟

در حالی که توضیح دقیق نحوه عملکرد فناوری SkyActiv-X دشوار است.

اما نیازی به تغییر در رفتار شما برای بهره مندی از مزایای آن در رانندگی مانند هر خودروی معمولی دیگری ندارد.

با موتوری که 132 کیلووات قدرت و 224 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در اطراف شهر احساس نشاط می‌کند و رانندگی در وسایل پرپیچ و خم را جذاب و سرگرم کننده می‌کند.

در عین حال حتی از هر جایگزین معمولی در جاده های آزاد، با آرامش بیشتری بیرون می‌آید.

صدای آن با موتورهای بنزینی معمولی نیز فرقی نمی‌کند و به همان اندازه تصفیه شده است که در نحوه جابجایی بین دو روش احتراق مختلف چیزی قابل توجه نیست.

در هر صورت، در سرعت های پایین موتور با فوریت بیشتر نسبت به یک موتور بنزینی با اندازه مشابه قوی تر به نظر می‌رسد.

رانندگی در ترافیک سنگین و مسافت های طولانی را راحت تر می‌کند.

سیستم هیبریدی موتور استارت یکپارچه، که موتور را در صورت توقف در چراغ راهنمایی خاموش می‌کند.

در هنگام حرکت مجدد، یک تقویت کوچک با باتری اضافه می‌کند، یکپارچه عمل می‌کند و اقدامات صرفه جویی در مصرف سوخت را بیشتر می‌کند.

مزدا ادعا می‌کند که SkyActiv-X تاکامی به طور متوسط ​​5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر با گیربکس دستی (و 5.5 لیتر در 100 کیلومتر با گیربکس اتوماتیک) مصرف می‌کند.

به گفته او حدود 10 درصد کارآمدتر از یک موتور بنزینی معمولی است.

همان ظرفیت اگر به طور منظم کروز در بزرگراه حالت ثابت را با رفتار رانندگی روزمره خود ترکیب کنید تطبیق این رقم چندان سخت نیست.

اما انتظار دارید که بازدهی بین 6-7 لیتر در 100 کیلومتر را مشاهده کنید - که هنوز یک نتیجه معقول است - اگر عمدتاً در حالت فشرده رانندگی می‌کنید. مناطق.

در مورد بقیه بسته، آخرین نسل مزدا 3 یک ماشین کوچک درجه یک است. کیفیت داخلی یک گام فراتر از جریان اصلی است.

در آستانه ارائه یک سطح واقعی اروپایی از تجمل و ظرافت است.

طراحی مینیمالیستی داشبورد با کنترل‌های ساده برای تهویه و ابزارهای شفاف جلوی راننده، هم شیک و هم برای استفاده آسان است.

در حالی که آخرین رابط سرگرمی مزدا برای پیمایش در عملکرد آن به‌طور قابل توجهی بهتر است.

صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و تنظیمات زیادی را برای طیف وسیعی از رانندگان مناسب می‌سازند.

اما طراحی بیرونی پرطرفدار هاچ‌بک آسایش افراد عقب را به خطر می‌اندازد و خط پنجره‌های بلند باعث می‌شود فضای عقب تنگ‌تر از آنچه هست احساس شود.

مزدا 3 قبلاً یک معیار در بخش هاچ بک کوچک بود - همچنان یکی از محبوب ترین خودروهای سواری - و معرفی موتور SkyActiv-X موقعیت آن را بهبود می‌بخشد.

حتی اگر فناوری صرفه جویی در مصرف سوخت محدود به کسانی است که مایل به پرداخت هزینه هستند. حق بیمه برای مدل پرچمدار

شکی نیست که کار می‌کند و مزایای آن واقعی است، اما آیا این جهش به اندازه کافی بزرگ است که موتور بنزینی را از انقراض نجات دهد؟ احتمالاً نه - حداقل به تنهایی.

اما وقتی مزدا به جلو حرکت کند و SkyActiv-X را به پیشرانه‌های پلاگین مناسب متصل کند، هیبریدی نهایی را ایجاد می‌کند که بهترین باتری، بنزین و دیزل را با هم ترکیب می‌کند.

مشخصات فنی مزدا 3 اسکای اکتیو ایکس

دریچه تاکامی مزدا 3 2020
قیمت: از 51995 دلار (با ماشین دور)
موتور: 2.0 لیتری چهار سیلندر
قدرت: 132 کیلووات/224 نیوتن متر
گیربکس: گیربکس شش سرعته دستی (یا اتوماتیک).
مصرف سوخت: 5.3 لیتر در 100 کیلومتر (مرد) / 5.5 لیتر در 100 کیلومتر (خودکار)

 

menusearch
fa.rrgh.ir