ترمزهاي کربن سراميکي

taj
telegramwhatsupinstagram
۱۴۰۱/۲/۱۱ یکشنبه
(0)
(0)

ترمزهاي کربن سراميکي

 ترمزهاي کربن سراميکي

ترمزهاي کربن سراميکي


ترمزهاي کربن سراميکي مي توانند عملکرد را به ميزان قابل توجهي بهبود بخشند، اما همچنين بسيار گران تر از ترمزهاي معمولي هستند.

يکي از عوامل قيمت بالاي ترمزهاي کربن سراميکي مواد است.

روتورهاي ترمز معمولي از آهن ساخته شده اند که بسيار ارزان تر از کربن است.

از آنجايي که روتورهاي کربن-سراميکي معمولاً بيشتر از موتورهاي معمولي دوام مي آورند، آنها همچنين داراي بست هاي با درجه بالاتري هستند.

ساخت ترمزهاي کربن سراميکي نيز بسيار پيچيده تر است.، اين فرآيند سه هفته طول مي کشد، در حالي که براي يک روتور آهني معمولي حدود 90 دقيقه طول مي کشد.

دليل آن اين است که فرآيند توليد کاملاً مکانيزه نيست و به تجهيزات تخصصي نياز دارد.

ترمز هاي سراميک هاي کربني نيز يک محصول خاص براي اتومبيل هاي مسابقه اي و جاده اي با عملکرد بالا هستند، بنابراين در حجم کم فروخته مي شوند.

با اين حال، دلايلي براي خرج کردن پول اضافي براي ترمزهاي کربن سراميکي وجود دارد.

به عنوان مثال، آنها به شدت محو شدن ترمز را کاهش مي دهند و وزن کمتري نسبت به روتورهاي آهني مشابه دارند.

روتور آهني 36.4 پوند وزن دارد در حالي که روتور کربن سراميکي فقط 16.5 پوند وزن دارد.

اين وزن کمتر به دليل محل قرارگيري ترمزها مي تواند پيامدهاي عمده اي براي عملکرد داشته باشد.

روتورها با چرخ مي چرخند، بنابراين کاهش وزن آنها اينرسي چرخشي را کاهش مي دهد که مي تواند زمان شتاب را بهبود بخشد.

کاهش وزن اجزاي ترمز همچنين باعث کاهش جرم فنر نشده - جرمي که توسط سيستم تعليق پشتيباني نمي‌شود - مي‌شود که مي‌تواند هم چسبندگي و هم کيفيت سواري را بهبود بخشد.

روتورهاي کربن سراميکي از نظر ابعادي نيز پايدار هستند، به اين معني که در دماهاي بالا تغيير شکل نمي دهند و باعث لرزش ترمز نمي شوند.

از آنجايي که ترمزهاي کربن سراميکي طول عمر بيشتري دارند، مالکان معمولاً نيازي به تعويض آنها در طول عمر خودرو نخواهند داشت.

نرخ سايش کمتر سراميک هاي کربني همچنين گرد و غبار ترمز را کاهش مي دهد که مي تواند به چرخ ها آسيب برساند و منبع آلودگي هوا است.

اين مزايا به همين دليل است که بسياري از خودروسازان در مدل‌هاي عملکردي خود تجهيزات اصلي ترمزهاي کربن سراميکي را ساخته‌اند.

اگرچه آنها يک راه حل جهاني نيستند. فورد از روتورهاي کربن سراميکي براي موستانگ شلبي GT500 استفاده نکرد.

به جاي آن از روتورهاي معمولي بسيار بزرگ استفاده کرد، و پورشه نشان داده است که ترمزهاي کربن سراميکي براي استفاده در مسير ضروري نيستند.

 

menusearch
fa.rrgh.ir